Näin valokuitu tulee kotiisi

1. Varmista saatavuus omaan kotiisi
- Varmista valokuidun saatavuus omaan kotiisi tästä
- Jos valokuitu ei vielä ole saatavilla kiinteistöösi, voit jättää meille tiedon kiinnostuksestasi, otamme uusia alueita myyntiin kiinnostuksen mukaan.
- Jos asut taloyhtiössä, voitte jättää tarjouspyynnön saatavuuskyselyn tai asiakaspalvelumme kautta
2. Tilaus ja sopimus
- Jos asuntoalueellasi on valokuituverkko valmiina voit tilata liittymän täyttämällä tilauslomakkeen
- Rauman Energia lähettää tilausvahvistuksen, josta ilmenee alustava aikataulu liittymän toimitukselle. Samalla varmistuu, että kuituliittymä on mahdollista saada kiinteistöösi.
- Tilauksen yhteydessä sovitaan kiinteistössäsi tehtävistä asennuksista.
3. Suunnittele laitteiden paikat
- Suunnittele asiakaslaitteen paikka. Hyvä paikka on esim. television lähellä tai keskeinen paikka josta langaton Wifi-verkko kuuluu hyvin.
- Isoissa taloissa voi olla tarvetta rakentaa sisäkaapeliverkkoa tai asentaa useita langattomia tukiasemia eri puolile taloa. Autamme myös näiden suunnittelussa, mutta tarkempi suunnittelu ja asennukset ovat asiakkaan vastuulla.
- Varmista, että asiakaslaitteen vierssä on maadoitettu sähköpistorasia
- Asiakaslaitteen viereen asennamme sisäkuiturasian, jossa on 30 metriä pitkä sisäkuitujohto. Johdon toinen pää kytketään valokuitupääterasiaan ulkoseinälle tai tekniseen tilaan, johon maakaapeli päättyy..
- Kaapeliläpiiviennit ja sisäkuidun kaapeloinnit voit tehdä itse, teettää urakotisijalla tai tilata meiltä lisähintaan. Nämä työt tulee olla tehtynä ennen liittymän kytkentää.
- Asennusohje asiakkaalle:
4. Liittymän kytkentä
- Urakoitsijamme ottaa yhteyttä ja sopii kanssanne ajankohdan liittymän kytkentää varten.
- Samalla varmistetaan, että kaapeliläpiviennit ja muut asiakaan tehtäväksi sovitut asiat ovat valmiina ja liittymä voidaan kytkeä.
- Urakoitsijamme tulee sovittuna aikana paikalle ja tekee liittymän asennukset ja kytkennät.
- Samalla käynnillä toimitamme ja kytkemme asiakaslaitteen.
5. Liittymän ja palveluiden aktivointi
- Kun liittymä on kytketty, asiakas rekisteröi oman liittymänsä ja liittymä on valmis käytettäväksi
6. IPTV-palvelut
- Rauman Energian asiakkaat saavat erityishintaan Maxivisionin IPTV-palvelut. Ne tilataan suoraan Maxivisionin palvelusta osoiteessa https://maxivision.fi/kuituverkot/cinia/
- Asiakaslaite Maxivision boksi lähetetään sinulle kotiin
- Laitteen mukana tulevat palvelun käyttöönottoohjeet
7. Asiakaspalvelu
- Palvelun Rauman Energian Sukkela nettiyhteyksiin tuottaa Cinia ja heidän asiakaspalvelunsa asiantuntija vastaa ongelmiisi arkisin klo 9-18 (maanantaisin 10-10.30 asiakaspalvelu ei vastaanota puheluita) ja lauantaisin klo.12-16. Puhelinnumero asiakaspalveluun on (09) 6829 6010 ja sähköposti kuituverkot@cinia.fi.
- Jos sisä- tai ulkokuitu menee rikki tai sinulla on valokuituliittymää koskeva kysymys, voit ottaa yhteyttä Rauman Energian asiakaspalveluun arkisin klo 9-15, p. (02) 880 0 880.