Näin valokuitu tulee kotiisi

1. Varmista saatavuus omaan kotiisi

  • Varmista valokuidun saatavuus omaan kotiisi tästä
  • Jos valokuitu ei vielä ole saatavilla kiinteistöösi, voit jättää meille tiedon kiinnostuksestasi, otamme uusia alueita myyntiin kiinnostuksen mukaan.
  • Jos asut taloyhtiössä, voitte jättää tarjouspyynnön saatavuuskyselyn tai asiakaspalvelumme kautta

2. Tilaus ja sopimus

  • Jos asuntoalueellasi on valokuituverkko valmiina voit tilata liittymän täyttämällä tilauslomakkeen
  • Rauman Energia lähettää tilausvahvistuksen, josta ilmenee alustava aikataulu liittymän toimitukselle. Samalla varmistuu, että kuituliittymä on mahdollista saada kiinteistöösi.
  • Tilauksen yhteydessä sovitaan kiinteistössäsi tehtävistä asennuksista.

3. Suunnittele laitteiden paikat

  • Suunnittele asiakaslaitteen paikka. Hyvä paikka on esim. television lähellä tai keskeinen paikka josta langaton Wifi-verkko kuuluu hyvin.
  • Isoissa taloissa voi olla tarvetta rakentaa sisäkaapeliverkkoa tai asentaa useita langattomia tukiasemia eri puolile taloa. Autamme myös näiden suunnittelussa, mutta tarkempi suunnittelu ja asennukset ovat asiakkaan vastuulla.
  • Varmista, että asiakaslaitteen vierssä on maadoitettu sähköpistorasia
  • Asiakaslaitteen viereen asennamme sisäkuiturasian, jossa on 30 metriä pitkä sisäkuitujohto. Johdon toinen pää kytketään valokuitupääterasiaan ulkoseinälle tai tekniseen tilaan, johon maakaapeli päättyy..
  • Kaapeliläpiiviennit ja sisäkuidun kaapeloinnit voit tehdä itse, teettää urakotisijalla tai tilata meiltä lisähintaan. Nämä työt tulee olla tehtynä ennen liittymän kytkentää.
  • Asennusohje asiakkaalle:
    Ohje Valokuituverkon asiakasasennukset.pdf

4. Liittymän kytkentä

  • Urakoitsijamme ottaa yhteyttä ja sopii kanssanne ajankohdan liittymän kytkentää varten.
  • Samalla varmistetaan, että kaapeliläpiviennit ja muut asiakaan tehtäväksi sovitut asiat ovat valmiina ja liittymä voidaan kytkeä.
  • Urakoitsijamme tulee sovittuna aikana paikalle ja tekee liittymän asennukset ja kytkennät.
  • Samalla käynnillä toimitamme ja kytkemme asiakaslaitteen.

5. Liittymän ja palveluiden aktivointi

  • Kun liittymä on kytketty, asiakas rekisteröi oman liittymänsä ja liittymä on valmis käytettäväksi

6. IPTV-palvelut

  • Rauman Energian asiakkaat saavat erityishintaan Maxivisionin IPTV-palvelut. Ne tilataan suoraan Maxivisionin palvelusta osoiteessa maxivision.fi/rauma
  • Asiakaslaite Maxivision boksi lähetetään sinulle kotiin
  • Laitteen mukana tulevat palvelun käyttöönottoohjeet

7. Asiakaspalvelu

  • Palvelun Rauman Energian Sukkela nettiyhteyksiin tuottaa Netplaza ja heidän asiakaspalvelunsa asiantuntija vastaa ongelmiisi arkisin klo.9-18 (maanantaisin 10-10.30 asiakaspalvelu ei vastaanota puheluita) ja lauantaisin klo.12-16. Puhelinnumero asiakaspalveluun on 08 2370 6750 ja sähköposti seutunetti@netplaza.fi.
  • Jos sisä- tai ulkokuitu menee rikki tai sinulla on valokuituliittymää koskeva kysymys, voit ottaa yhteyttä Rauman Energian asiakaspalveluun arkisin klo.9-15, p.02 880 0 880.

Ajankohtaista: Valokuitu

Rauman Energia lanseerasi keväällä aidon valokuituyhteyden, Sukkelan. Polarin alueella asuva Pertti Aarnio oli ensimmäinen asiakas, joka sai kotiinsa huippunopean yhteyden turvaamaan kotitalouden tiedonsiirtotarpeiden riittävyyden.

Rauman Energia Sähköverkko Oy:n vuoden 2019 merkittävimmät rakennuskohteet sijaitsevat Nikulassa, Nurmentiellä, Kuivassuontiellä ja Syväraumassa.

Nopea ja aito valokuitu raumalaisten saataville jo tänä keväänä.