Moni tarvitsee uudessa normaalissa Sukkelaa nettiä

Raumalainen Tuomas Hakala pelaa avopuolisonsa Minne Seppälän kanssa paljon nettipelejä. Sukkela valokuituyhteys pitää pelaajan tyytyväisenä ja pelaamisen sujuvana. (Kuva: Saana Uusimäki)

Pitääkö tästä nyt tehdä valitus, kun tempauksessa luvattiin nostaa nopeudet vähintään 500/500 megaan, mutta meillä tuli koko korona-ajan 980/980, ihan ilman lisämaksua. Siinä sitä on kyllä vauhtia jo ihan hätäseen!

Netplaza nosti huhtikuussa yli 17 000 kuluttajaliittymän suorituskyvyn vähintään 500/500 Mbps nopeuteen, mukaan lukien Rauman Energian Sukkelan. Asiakaskokemukset entistäkin nopeammasta valokuituliittymästä ovat olleet mieleisiä ja tyytyväistä palautetta on tullut niin somesta kuin mediastakin.

– Kirjoitinkin Rauman Energian facebookiin, että pitääkö tästä nyt tehdä valitus, kun tempauksessa luvattiin nostaa nopeudet vähintään 500/500 megaan, mutta meillä tuli koko korona-ajan 980/980, ihan ilman lisämaksua. Siinä sitä on kyllä vauhtia jo ihan hätäseen! Kertaakaan en ole saanut speedtestistä tulosta, että kaista olisi luvattua kapeampi, päinvastoin, aina on tullut enemmän kuin tilattu 200/200. Olen kehuskellut tuttaville, miten hyvin kuitu on toiminut verrattuna aikaisempiin kokemuksiin, raumalainen Tuomas Hakala kommentoi vastikään julkaistussa asiakastarinassa.

Korona-aika nosti valokuituliittymien arvoa, sillä pitkään puhuttu valokuidun toimintavarmuus pääsi nyt käytännössä todistamaan ylivoimaisuutensa. Langattomien verkkojen suorituskyky puolestaan kuormittui monin paikoin, ja poikkeusaika onkin lisännyt valokuidun kysyntää.

Laajakaistayhteyden suorituskyvyn nosto oli käyttäjälle maksuton ja voimassa koronakriisin aiheuttaman poikkeustilan ajan. Poikkeustoimista suurin osa päättyi 1.6. ja myös nopeudennoston osalta palaamme normaalitilaan 1.7.: kesäkuu on ollut ”bonuskuukausi” ennen nopeuksien ennallistamista. Nopeuden palauttaminen ei vaadi käyttäjiltä toimenpiteitä.

Lue alta asiakastarinat Sukkelan valokuidun tyytyväisistä raumalaisista käyttäjistä ja testaa Sukkelan saatavuus kotiisi tästä.

Ajankohtaista

Touko–kesäkuun vaihde toi muutoksia Rauman Energian valokuituliiketoimintaan. Sukkela-valokuitu liittyy osaksi Lounean palvelutarjontaa tehdyn liiketoimintakaupan myötä. Sukkela on jäämässä nimenä historiaan.

Rauman Biovoima toimittaa puuperäisillä polttoaineilla tuotettua prosessihöyryä, kaukolämpöä ja sähköä UPM:n paperitehtaalle ja Rauman Energialle. Voimalaitos tuottaa lähes kaiken raumalaisten tarvitsemasta kaukolämmöstä.

Rauman Energia Sähköverkko investoi tänäkin kesänä merkittävästi sähköverkkoon, josta valtaosa on jo säävarmaa verkkoa. Myös kaukolämmön osalta tehdään investointeja, jotta toimitusvarmuus paranee ja Rauman suosituin lämmitysmuoto tulee yhä useamman saataville.

Maija Männistö tuo Raumaa positiivisesti valtakunnan kartalle. Hän on erinomainen esimerkki siitä, miten omasta mielenkiinnon kohteesta voi rakentaa itselleen uuden ammatin.

Nea Suominen tekee Rauman Energian back office -tiimissä tärkeää työtä, jolla varmistetaan esimerkiksi laskutuksen toimivuus. Lisäksi Nea tapaa ajoittain asiakkaita Kairakadun asiakaspalvelupisteellä.

Kiinnostus energia-alaa kohtaan on kasvanut vuosi vuodelta. Se antaa meille hyvät mahdollisuudet kehittää palveluja asiakkaidemme tarpeiden mukaan ja olla mahdollistamassa vihreää siirtymää.

Asiakaspalvelupiste Kairakadulla palvelee heinäkuussa vain ajanvarauksella. Puhelinasiakaspalvelu palvelee kesä-heinäkuussa arkisin kello 8-16.

Liiketoimintakauppa vahvistaa Lounean jo ennestään vahvaa asemaa valokuitumarkkinassa ja tuo kotimaisen Lounean palvelut saataville tuhansille omakoti- ja taloyhtiöasunnoille Rauman alueella.