Moni tarvitsee uudessa normaalissa Sukkelaa nettiä
Pitääkö tästä nyt tehdä valitus, kun tempauksessa luvattiin nostaa nopeudet vähintään 500/500 megaan, mutta meillä tuli koko korona-ajan 980/980, ihan ilman lisämaksua. Siinä sitä on kyllä vauhtia jo ihan hätäseen!
Netplaza nosti huhtikuussa yli 17 000 kuluttajaliittymän suorituskyvyn vähintään 500/500 Mbps nopeuteen, mukaan lukien Rauman Energian Sukkelan. Asiakaskokemukset entistäkin nopeammasta valokuituliittymästä ovat olleet mieleisiä ja tyytyväistä palautetta on tullut niin somesta kuin mediastakin.
– Kirjoitinkin Rauman Energian facebookiin, että pitääkö tästä nyt tehdä valitus, kun tempauksessa luvattiin nostaa nopeudet vähintään 500/500 megaan, mutta meillä tuli koko korona-ajan 980/980, ihan ilman lisämaksua. Siinä sitä on kyllä vauhtia jo ihan hätäseen! Kertaakaan en ole saanut speedtestistä tulosta, että kaista olisi luvattua kapeampi, päinvastoin, aina on tullut enemmän kuin tilattu 200/200. Olen kehuskellut tuttaville, miten hyvin kuitu on toiminut verrattuna aikaisempiin kokemuksiin, raumalainen Tuomas Hakala kommentoi vastikään julkaistussa asiakastarinassa.
Korona-aika nosti valokuituliittymien arvoa, sillä pitkään puhuttu valokuidun toimintavarmuus pääsi nyt käytännössä todistamaan ylivoimaisuutensa. Langattomien verkkojen suorituskyky puolestaan kuormittui monin paikoin, ja poikkeusaika onkin lisännyt valokuidun kysyntää.
Laajakaistayhteyden suorituskyvyn nosto oli käyttäjälle maksuton ja voimassa koronakriisin aiheuttaman poikkeustilan ajan. Poikkeustoimista suurin osa päättyi 1.6. ja myös nopeudennoston osalta palaamme normaalitilaan 1.7.: kesäkuu on ollut ”bonuskuukausi” ennen nopeuksien ennallistamista. Nopeuden palauttaminen ei vaadi käyttäjiltä toimenpiteitä.
Lue alta asiakastarinat Sukkelan valokuidun tyytyväisistä raumalaisista käyttäjistä ja testaa Sukkelan saatavuus kotiisi tästä.