Moni tarvitsee uudessa normaalissa Sukkelaa nettiä

Raumalainen Tuomas Hakala pelaa avopuolisonsa Minne Seppälän kanssa paljon nettipelejä. Sukkela valokuituyhteys pitää pelaajan tyytyväisenä ja pelaamisen sujuvana. (Kuva: Saana Uusimäki)

Pitääkö tästä nyt tehdä valitus, kun tempauksessa luvattiin nostaa nopeudet vähintään 500/500 megaan, mutta meillä tuli koko korona-ajan 980/980, ihan ilman lisämaksua. Siinä sitä on kyllä vauhtia jo ihan hätäseen!

Netplaza nosti huhtikuussa yli 17 000 kuluttajaliittymän suorituskyvyn vähintään 500/500 Mbps nopeuteen, mukaan lukien Rauman Energian Sukkelan. Asiakaskokemukset entistäkin nopeammasta valokuituliittymästä ovat olleet mieleisiä ja tyytyväistä palautetta on tullut niin somesta kuin mediastakin.

– Kirjoitinkin Rauman Energian facebookiin, että pitääkö tästä nyt tehdä valitus, kun tempauksessa luvattiin nostaa nopeudet vähintään 500/500 megaan, mutta meillä tuli koko korona-ajan 980/980, ihan ilman lisämaksua. Siinä sitä on kyllä vauhtia jo ihan hätäseen! Kertaakaan en ole saanut speedtestistä tulosta, että kaista olisi luvattua kapeampi, päinvastoin, aina on tullut enemmän kuin tilattu 200/200. Olen kehuskellut tuttaville, miten hyvin kuitu on toiminut verrattuna aikaisempiin kokemuksiin, raumalainen Tuomas Hakala kommentoi vastikään julkaistussa asiakastarinassa.

Korona-aika nosti valokuituliittymien arvoa, sillä pitkään puhuttu valokuidun toimintavarmuus pääsi nyt käytännössä todistamaan ylivoimaisuutensa. Langattomien verkkojen suorituskyky puolestaan kuormittui monin paikoin, ja poikkeusaika onkin lisännyt valokuidun kysyntää.

Laajakaistayhteyden suorituskyvyn nosto oli käyttäjälle maksuton ja voimassa koronakriisin aiheuttaman poikkeustilan ajan. Poikkeustoimista suurin osa päättyi 1.6. ja myös nopeudennoston osalta palaamme normaalitilaan 1.7.: kesäkuu on ollut ”bonuskuukausi” ennen nopeuksien ennallistamista. Nopeuden palauttaminen ei vaadi käyttäjiltä toimenpiteitä.

Lue alta asiakastarinat Sukkelan valokuidun tyytyväisistä raumalaisista käyttäjistä ja testaa Sukkelan saatavuus kotiisi tästä.

Ajankohtaista

Asiakkuus- ja kehityspäällikkö Sami Seikolan työssä korostuu asiakaskokemuksen ylläpitäminen monella eri tavalla. Päällimmäisenä tehtävänä on varmistaa, että asiakkaat saavat erinomaista palvelua.

Lukko-säätiön avustukset mahdollistavat monen lapsen ja nuoren urheiluharrastuksen jatkamisen. Säätiö antoi 450 000 euroa uuteen jääpuistoon, joka innostaa iloiseen liikuntaan.

Ei sentään aivan viimeinen, mutta ei niitä ilmajohtoja enää juurikaan Raumalla näe. Peräti 98 prosenttia Rauman Energia Sähköverkon asiakkaista on säävarman sähköverkon piirissä.

Meillä on hahmotelmat tulevaisuuden verkosta kymmenisen vuotta eteenpäin. Tällä hetkellä pohdinnassa on miten pohjoisen saariston 20 kilovoltin ilmajohtoverkko tulevaisuudessa saneerataan.

Viestissä pyydetään varmistamaan, ettei kohteessa ole päällä sähkölaitteita, jotka voisivat aiheuttaa tulipalon tai sähköiskun vaaran. Sähköt kytketään käyttöpaikalle, kun asiakas on varmistanut turvallisuuden ja vastannut viestiin ohjeen mukaan.

Tarjoamme sinulle vakituisen työsuhteen mukavassa ja joustavassa työyhteisössä, mielenkiintoiset työtehtävät, joiden kehittämiseen pystyt itse omalla motivaatiollasi vaikuttamaan.

Jakeluverkossamme oli lyhyt vikakeskeytys torstaina kello 9:38. Vika paikallistettiin Pitkäjärven sähköasemalle ja vika koski noin 2500 asiak…

Kesäkuussa 2025 Rauman Energia Sähköverkon asiakkaiden sähkönkulutuksen mittaus siirtyy aiemmasta 60 minuutista 15 minuutin tarkkuuteen. Olemme koonneet artikkeliin useimmin kysyttyjä kysymyksiä aiheesta.