Usein kysytyt kysymykset

Vastauksia kysymyksiin koskien Rauman Energian Sukkela-valokuituasiakkaiden siirtymistä Lounealle

Muuttuvatko tuotteet ja hinnat?

Asiakkaiden nykyiset sopimukset siirtyvät Lounea Palvelut Oy:lle. Nykyiset tuotteet ja hinnat pysyvät voimassa toistaiseksi ja palvelut jatkuvat ilman keskeytystä. 

Muuttuuko laskutus?

Jatkossa palvelun laskuttaa Lounea Palvelut Oy. Suosittelemme tekemään Lounean kanssa e-laskutussopimuksen.

Miten laskutetaan liittymän osamaksusopimus jatkossa?

Liittymän osamaksulaskutus toimii kuten ennenkin. Jatkossa Lounea Palvelut Oy laskuttaa osamaksuerän palvelulaskutuksen yhteydessä.

Minulla on Maxivisionin boksi, muuttuuko jokin tv-palveluissa?

Maxivisionin palvelu pysyy ennallaan. Jatkossa TV-palveluihin on tulossa muitakin vaihtoehtoja ja Lounea Palvelut Oy tiedottaa niistä myöhemmin.

Edellyttääkö muutos asiakkaalta toimenpiteitä?

Muutos ei edellytä asiakkailta mitään toimenpiteitä.

Siirtyvätkö REO:n asiakastiedot Lounealle?

Kaupan yhteydessä valokuituasiakkuudet tietoineen siirtyvät Lounea Palvelut Oy:lle.

Mistä voin jatkossa tiedustella valokuituliittymän saatavuutta Rauman alueella?

Lounea päivittää jatkuvasti tietoja alueen liittymäsaatavuudesta ja ajankohtaisista kampanjoista sivuilleen lounea.fi/rauma
Rauman alueen osoitekohtaiset saatavuustiedot tulevat myös lähiviikkojen aikana Lounean Kuitusaatavuus-palveluun, josta voi myös suoraan tehdä liittymätilauksen: Kuitusaatavuuspalvelu 

Asiakaspalvelu

Asiakkaita palvellaan jatkossa Lounea Palvelut Oy:n asiakaspalvelussa:

Mistä saan tietoa uusista palveluista?

Uusista palveluista ja tuotteista saa tietoa Lounea Palvelut Oy:n myynnistä:

  • Lounea.fi
  • Rauman alueen liittymät: lounea.fi/rauma
  • Asiakaspalvelu: 0800 30300 arkisin klo 9 - 16.30 (ilmainen)
  • Sähköposti: asiakaspalvelu@lounea.fi 

Mikä on Lounea?

  • Lounea on suomalainen valokuituoperaattori, joka rakentaa mutkatonta digitaalista arkea yli 130 vuoden kokemuksella. Olemme yksi maamme suurimmista valtakunnallisesti valokuituyhteyksiä kuluttajille ja yrityksille tarjoavista teleoperaattoreista sekä merkittävä ICT- ja tulostusratkaisuiden asiantuntija.
  • Vakavarainen Lounea koostuu kahdesta liiketoiminnasta; valokuiduista ja ICT-ratkaisuista. Meidän tehtävämme on mahdollistaa asiakkaillemme mutkaton arki niin kotona kuin töissäkin. Tämä tarkoittaa selkeitä, luotettavia ja helpommin ostettavia tietoliikenneyhteyksiä ja yrityspalveluita. Olemme helposti lähestyttäviä ja asiantuntevia; meillä yhteydenottoosi vastaa ammattitaitoinen lounealainen. Meillä asiat toimivat.
  • Omistajillemme tämä tarkoittaa kestävän liiketoiminnan ja omistaja-arvon rakentamista. Lounealla on lähes 18 000 omistajaa, joiden omistaja-arvon kehittämiseen olemme sitoutuneet pitkäjänteisesti.
  • Lisätietoja : www.lounea.fi

Ajankohtaista: Valokuitu

Touko–kesäkuun vaihde toi muutoksia Rauman Energian valokuituliiketoimintaan. Sukkela-valokuitu liittyy osaksi Lounean palvelutarjontaa tehdyn liiketoimintakaupan myötä. Sukkela on jäämässä nimenä historiaan.

Liiketoimintakauppa vahvistaa Lounean jo ennestään vahvaa asemaa valokuitumarkkinassa ja tuo kotimaisen Lounean palvelut saataville tuhansille omakoti- ja taloyhtiöasunnoille Rauman alueella.

Junioreiden ottelulähetysten toteuttaminen vaatii jäähalliin nopeaa nettiyhteyttä.

Rauman Energia Oy laajentaa Sukkela-valokuitunsa saatavuutta Haapasaaressa Otanmaantien ja Sokertopantien alueilla kesän 2023 aikana.

Rakennamme tänäkin kesänä lisää säävarmaa sähköverkkoa sekä kaukolämpöverkkoa. Myös valokuitu laajenee kesän aikana uusille alueille. Sähköverkon kehittämissuunnitelma on julkaistu kommentoitavaksi.

Listasimme faktoja, miksi Suomi tarvitsee kuitua. Ja miksi Rauman Energia haluaa varmistaa, että raumalaisille on tarjolla aitoa valokuitua nykyisiin ja tuleviin tiedonsiirtotarpeisiin.

Valokuituyhteyden suorituskyvyn nostokampanja päättyi.

Vasta valokuidulla saatiin kotiin häiriötön ja nopea tietoliikenneyhteys.