Verkkoyhtiö vastaa asiakkaiden tarpeisiin

Taru Arponen, Rauman Energia

Vuoden aikana on tapahtunut paljon verkkoyhtiön näkökulmasta. Sähkönsiirto on laskenut asiakkaiden energiansäästötoimien ansiosta ja tuotantoa on lisätty verkkoon ennätysmäärät aiempiin vuosiin verrattuna. Samalla kiinnostus energia-asioita kohtaan on suurempaa kuin ehkä koskaan ennen. Näin ollen meillä on otollinen hetki luoda asiakkaillemme lisäarvoa tarjoamalla uusia, heidän tarpeisiinsa sopivia ratkaisuja ja rakentaa samalla yhdessä yhä toimivampaa arkea.

Hyvänä esimerkkinä tästä toimii tammikuun alusta alkaen tullut mahdollisuus energiayhteisöistä. Tartuimme asiaan heti ja teimme tämän mahdolliseksi verkkoalueemme asiakkaille. Aiemmin taloyhtiöiden asukkaat eivät suoraan hyötyneet aurinkosähkön myynnistä, vaan tuotot hyödynnettiin kiinteistösähkössä. Nyt energiayhteisöjen myötä siitä hyötyvät myös asukkaat pienemmän sähkölaskun muodossa.

Sähkölaskua olemme olleet pienentämässä muutenkin alentamalla verkkopalvelumaksuja sähkön siirron osalta sekä viime että tänä talvena. Hintojen alennuksen taustalla on kantaverkkoyhtiön Fingridin ilmoitus kantaverkkomaksujen perimättä jättämisestä tänäkin vuonna ja haluamme siirtää koko hyödyn asiakkaidemme hyväksi. Verkkopalvelumaksuista puheen ollen haluan myös muistuttaa, että asiakkaiden kannattaa myös tarkastella omaa siirtotuotettaan edullisimman vaihtoehdon löytämiseksi.

Kiinnostus energia-asioita kohtaan näkyy myös energiankulutuksen seurannan käytössä. Tuoreimmassa Toimii.-lehdessä onkin juttua uudistetusta raportointipalvelusta, joka vastaa entistä paremmin asiakkaiden tarpeisiin.

Lisäksi uuden sukupolven mittalaitteita alettiin toimittaa verkkoyhtiöille vuoden alusta. Mittalaitteelta pystytään aktivoimaan asiakkaalle HAN-rajapinta, joka tarjoaa asiakkaalle lähes reaaliaikaista tietoa energiankäytöstä. Rajapinta mahdollistaa esimerkiksi sähköauton latauksen optimoinnin ilman liittymäkoon suurentamista.

Päivittäinen yhteistyö asiakkaiden kanssa antaa meille parhaat eväät kehittää toimintaamme ja palveluitamme jatkuvasti.

Taru Arponen
palvelupäällikkö

#Toimii.

Ajankohtaista

"Lungi-palvelu mahdollistaa minulle sen, että tiedän isännöimieni kohteiden lämmityksen olevan jatkuvassa valvonnassa ja pystyn itsekin tarvittaessa tekemään etänä pieniä säätöjä lämmitykseen", Janne Kuusisto sanoo.

Koostimme tämän uutisen yhteyteen Usein kysytyt kysymykset -osion, joka antaa vastauksia koskien tehonrajoitustoimintoa.

Pysähdy Rauman Energian Pop up -teltalle nuotion äärelle nauttimaan mehusta ja vaahtokarkeista.

Rauman Energian kaukolämpöjärjestelmässä ilmaantui torstain ja perjantain välisenä yönä tekninen vika, joka johtui Rauman Biovoiman lämmöntuo…

Kyseessä on merkittävä alennus Rauman Energia Sähköverkon asiakkaille, sillä tämän talven alennuksen kokonaisvaikutus on yli miljoona euroa.

Rauman Energia on EPV Energian osakkaana mukana investoimassa uuteen merkittävän kokoluokan aurinvoimapuistoon Lapualle.

Keskustan länsipuolella aiheutui sähkökatko torstai-illalla seitsemän jälkeen noin 2500 asiakkaalle.

Asiakaspalvelu palvelee jouluviikolla normaalisti torstaihin 21. joulukuuta asti. Perjantaina 22. joulukuuta asiakaspalvelupiste on suljettu ja puhelinpalvelu palvelee kello 16 asti.