Raumalainen asiakas keskipisteenä

Rauman Energian asiakkuuspäällikkö Sami Seikola.

Viime kuukausina on käyty valtavasti keskustelua energia-alan murroksesta. Asiakkaan näkökulmasta katsottuna muutos on ollut vieläkin pidempikestoista ja suurempaa kuin mistä yleisesti puhutaan.

Asiakkaan rooli energian käyttäjänä on perinteisesti ollut hyvin passiivinen. Tervetullut kehitys on kuitenkin johtanut siihen, että asiakas on energia-alallakin siirtynyt entistä enemmän toiminnan keskipisteeksi. Hyvä esimerkki tästä on aurinkosähkön omatuotannon yleistyminen. On jo melko tavallista, että kotitalous tai yritys paitsi käyttää energiaa, se myös omalla investoinnillaan on mukana tuottamassa sitä.

Asiakkaiden käyttäytymisen ja tarpeiden muutos heijastuukin suoraan palveluihin, joita paikalliselta energiayhtiöltä odotetaan. Rauman Energian tuottamat kaukolämmön ja sähköverkon palvelut sekä Sukkela-valokuitu ovat jatkuvasti kehittyviä palveluita, vaikka ne luonteeltaan ovatkin melko pysyviä. Esimerkiksi kaukolämpö yli 200 vuotta vanhana keksintönä kehittyy edelleen. Siitä hyvänä esimerkkinä Rauman Energian kaukolämmön uudet palvelut nostavat suosiotaan -artikkelin kuvaus paikallisesta ja kehittyvästä kaukolämmöstä sekä sen uusista ominaisuuksista.

Kehittymässä ovat myös kanavat, joissa saamme käydä keskustelua asiakkaidemme kanssa. On tärkeää, että paikallisena toimijana kohtaamme asiakkaamme henkilökohtaisesti ja kasvotusten. Samalla on kuitenkin tarpeellista tarjota valmiudet asiointikanaviin, jotka eivät ole aika- tai paikkariippuvaisia.

Jatkuvana kehittämisen pääteemana Rauman Energialla onkin se, miten voimme olla aktiivisemmin mukana asiakkaidemme arjessa ja vastata raumalaisten muuttuviin tarpeisiin. Tähän kaipaamme jatkossakin aktiivisia asiakkaita antamaan palautetta ja käymään rakentavaa keskustelua. Tarkoitan erityisesti Sinua, hyvä asiakaslehtemme lukija.

Toimii.

Sami Seikola
asiakkuuspäällikkö
Rauman Energia Oy

Ajankohtaista

Jakeluverkossamme oli lyhyt vikakeskeytys torstaina kello 9:38. Vika paikallistettiin Pitkäjärven sähköasemalle ja vika koski noin 2500 asiak…

Kesäkuussa 2025 Rauman Energia Sähköverkon asiakkaiden sähkönkulutuksen mittaus siirtyy aiemmasta 60 minuutista 15 minuutin tarkkuuteen. Olemme koonneet artikkeliin useimmin kysyttyjä kysymyksiä aiheesta.

Sjöroosien kodin liittäminen Rauman Energian kaukolämpöön toteutettiin loppusyksystä 2023. Kaukolämpöliittymä tilattiin avaimet käteen -periaatteena siten, että liittymän lisäksi toimitukseen kuului asiakkaan omaan kiinteistöön sijoitettava laitteisto.

Rauman Energia vaihtaa kaukolämmön mittareita kuluvan vuoden aikana koko kaukolämpöverkon alueella.

Kairakadun asiakaspalvelupiste on vuoden 2025 alusta lähtien auki ajanvarauksella. Näin varmistamme sujuvan palvelun ja palvelutilanteen yksityisyyden. Lue lisää vaihtoehtoisista asiakaspalvelukanavista.

Rauman Energian kaukolämpötyöt Syväraumankadun ja Rauhankadun risteyksessä jatkuvat tiistaina 7.1.2025.

Pallo-Iirot tekee Rauman seudulla laajaa, hyvää ja arvokasta työtä eri-ikäisten ihmisten liikuttamiseksi. Iirolandia on poikkeuksellisen hieno konsepti.

Oiva Online on Rauman Energian sähköisen asioinnin palvelu, jonka kautta voit hoitaa energia-asiat helposti ja turvallisesti tunnistautuneena. Palvelusta löydät myös tarkkaa tietoa energiankulutuksestasi.