Raumalainen asiakas keskipisteenä

Rauman Energian asiakkuuspäällikkö Sami Seikola.

Viime kuukausina on käyty valtavasti keskustelua energia-alan murroksesta. Asiakkaan näkökulmasta katsottuna muutos on ollut vieläkin pidempikestoista ja suurempaa kuin mistä yleisesti puhutaan.

Asiakkaan rooli energian käyttäjänä on perinteisesti ollut hyvin passiivinen. Tervetullut kehitys on kuitenkin johtanut siihen, että asiakas on energia-alallakin siirtynyt entistä enemmän toiminnan keskipisteeksi. Hyvä esimerkki tästä on aurinkosähkön omatuotannon yleistyminen. On jo melko tavallista, että kotitalous tai yritys paitsi käyttää energiaa, se myös omalla investoinnillaan on mukana tuottamassa sitä.

Asiakkaiden käyttäytymisen ja tarpeiden muutos heijastuukin suoraan palveluihin, joita paikalliselta energiayhtiöltä odotetaan. Rauman Energian tuottamat kaukolämmön ja sähköverkon palvelut sekä Sukkela-valokuitu ovat jatkuvasti kehittyviä palveluita, vaikka ne luonteeltaan ovatkin melko pysyviä. Esimerkiksi kaukolämpö yli 200 vuotta vanhana keksintönä kehittyy edelleen. Siitä hyvänä esimerkkinä Rauman Energian kaukolämmön uudet palvelut nostavat suosiotaan -artikkelin kuvaus paikallisesta ja kehittyvästä kaukolämmöstä sekä sen uusista ominaisuuksista.

Kehittymässä ovat myös kanavat, joissa saamme käydä keskustelua asiakkaidemme kanssa. On tärkeää, että paikallisena toimijana kohtaamme asiakkaamme henkilökohtaisesti ja kasvotusten. Samalla on kuitenkin tarpeellista tarjota valmiudet asiointikanaviin, jotka eivät ole aika- tai paikkariippuvaisia.

Jatkuvana kehittämisen pääteemana Rauman Energialla onkin se, miten voimme olla aktiivisemmin mukana asiakkaidemme arjessa ja vastata raumalaisten muuttuviin tarpeisiin. Tähän kaipaamme jatkossakin aktiivisia asiakkaita antamaan palautetta ja käymään rakentavaa keskustelua. Tarkoitan erityisesti Sinua, hyvä asiakaslehtemme lukija.

Toimii.

Sami Seikola
asiakkuuspäällikkö
Rauman Energia Oy

Ajankohtaista

Rauman Energia vaihtaa kaukolämmön mittareita kuluvan vuoden aikana koko kaukolämpöverkon alueella.

Kairakadun asiakaspalvelupiste on vuoden 2025 alusta lähtien auki ajanvarauksella. Näin varmistamme sujuvan palvelun ja palvelutilanteen yksityisyyden. Lue lisää vaihtoehtoisista asiakaspalvelukanavista.

Rauman Energian kaukolämpötyöt Syväraumankadun ja Rauhankadun risteyksessä jatkuvat tiistaina 7.1.2025.

Pallo-Iirot tekee Rauman seudulla laajaa, hyvää ja arvokasta työtä eri-ikäisten ihmisten liikuttamiseksi. Iirolandia on poikkeuksellisen hieno konsepti.

Oiva Online on Rauman Energian sähköisen asioinnin palvelu, jonka kautta voit hoitaa energia-asiat helposti ja turvallisesti tunnistautuneena. Palvelusta löydät myös tarkkaa tietoa energiankulutuksestasi.

Asiakkuusinsinööri Sofia Siivosen työpäivät koostuvat monipuolisesti erilaisista töistä ja asiakaskohtaamisista. Pääasiassa hän myy tuotteita ja palveluita taloyhtöille ja yrityksille.

Viides Lumen-valotaidetapahtuma järjestetään tammikuun puolivälissä 2025. Taideagentti Annukka Ketola tuottaa tapahtumaa nyt kolmatta kertaa ja Rauman Energia on pääsponsorina jo viidettä kertaa.

"Vuoden päästä ilmajohtoja on enää saaristossa. Sinne niitä jääkin, sillä kaapelointi on hankalaa. Saarimökeillä on opittu varautumaan sähkökatkoihin."