Datahub-hanke etenee - henkilötunnuksia puuttuu edelleen

Sanomalehti Länsi-Suomi uutisoi Datahub-hankkeesta lauantaina 8.7.2017.

Suomen 3,5 miljoonan sähkönkäyttöpaikan tiedot tallennetaan jatkossa samaan järjestelmään, mikä edellyttää mittavia toimia paikallisilta sähköyhtiöiltä. Hankkeen tavoitteena on nopeuttaa, yksinkertaistaa, parantaa ja tehostaa kaikkien osapuolten toimintaa. Kuluttajille keskitetyn ratkaisun edut näkyvät asiakaspalveluun liittyvissä asioissa.

Samassa yhteydessä viranomaismääräykset tulevat tiukentumaan niin, että sähköyhtiöt tarvitsevat rekisteriinsä asiakkaiden henkilötunnukset.

Kuten Länsi-Suomi lauantaina 8.7.2017 uutisoi, henkilötunnuksia puuttuu yhä. Näin ollen Rauman Energia ja Vakka-Suomen Voima ovat jatkossakin yhteydessä asiakkaisiin, joiden kohdalla asiakasrekisterissä on puutteita.

Heinäkuun puolivälissä aloitetaan soittokierrokset asiakkaiden tavoittamiseksi. Tähän asti asiakkaita on lähestytty kirjeillä ja tekstiviesteillä.

Asiakastiedot voi päivittää suojatulla nettilomakkeella: https://raumanenergia.fi/asiakastiedot

Ajankohtaista

Hakuaikaa on 1.3. asti ja valituille ilmoitetaan 31.3. mennessä.

Tiistaina 5. maaliskuuta järjestetään Raumalla tilaisuus, jossa on tarjolla tietoa aurinkoenergian hyödyntämisestä pientaloissa.

Katkovahti on palvelu, joka lähettää automaattisesti tekstiviestillä tiedon asiakkaan käyttöpaikan yli viiden minuutin sähkökatkosta ja sen päättymisestä.

Käynti asiakaspalvelupisteeseen tapahtuu maanantaista 14.1. lähtien normaalisti pääovesta.