Datahub-hanke etenee - henkilötunnuksia puuttuu edelleen

Sanomalehti Länsi-Suomi uutisoi Datahub-hankkeesta lauantaina 8.7.2017.

Suomen 3,5 miljoonan sähkönkäyttöpaikan tiedot tallennetaan jatkossa samaan järjestelmään, mikä edellyttää mittavia toimia paikallisilta sähköyhtiöiltä. Hankkeen tavoitteena on nopeuttaa, yksinkertaistaa, parantaa ja tehostaa kaikkien osapuolten toimintaa. Kuluttajille keskitetyn ratkaisun edut näkyvät asiakaspalveluun liittyvissä asioissa.

Samassa yhteydessä viranomaismääräykset tulevat tiukentumaan niin, että sähköyhtiöt tarvitsevat rekisteriinsä asiakkaiden henkilötunnukset.

Kuten Länsi-Suomi lauantaina 8.7.2017 uutisoi, henkilötunnuksia puuttuu yhä. Näin ollen Rauman Energia ja Vakka-Suomen Voima ovat jatkossakin yhteydessä asiakkaisiin, joiden kohdalla asiakasrekisterissä on puutteita.

Heinäkuun puolivälissä aloitetaan soittokierrokset asiakkaiden tavoittamiseksi. Tähän asti asiakkaita on lähestytty kirjeillä ja tekstiviesteillä.

Asiakastiedot voi päivittää suojatulla nettilomakkeella: https://raumanenergia.fi/asiakastiedot

Ajankohtaista

Sanomalehti Länsi-Suomi uutisoi paikallisten energiayhtiöiden tarpeesta päivittää asiakasrekisterit ajan tasalle.

Rauman Energian sähköverkossa asiakkaan keskimääräinen keskeytysaika viime vuonna oli vain 12 minuuttia.

Lakarin sähköasema tulee palvelemaan koko Lakarin teollisuusalueen sähkönjakelua.