Asiakastietoja päivitetään - päivityksen voi hoitaa nettilomakkeella

Suomen kantaverkkoyhtiö Fingrid on aloittanut yhdessä energia-alan toimijoiden kanssa hankkeen, jonka tarkoituksena on tallentaa jokaisen sähkönkäyttöpaikan ja asiakkaan tiedot samaan järjestelmään vuoteen 2020 mennessä. Samassa yhteydessä määräykset muuttuvat niin, että sähköyhtiöiden tulee merkitä asiakasrekisteriin asiakkaidensa henkilötunnukset.

Tavoitteena on sujuvoittaa kaikkien osapuolten toimintaa. Kuluttajille keskitetyn ratkaisun edut näkyvät asiakaspalveluun liittyvissä asioissa. Hankkeesta käytetään nimitystä Datahub ja siitä voi lukea lisää esimerkiksi Fingridin sekä Työ- ja elinkeinoministeriön sivuilta: www.fingrid.fi ja www.tem.fi

Rauman Energia on ollut jälleen keväällä 2018 yhteydessä asiakkaisiin, joiden kohdalla asiakastiedoissa on havaittu puutteita. Kätevin tapa asiakastietojen päivittämiseen on nettilomakkeemme: https://raumanenergia.fi/asiakastiedot

Ajankohtaista

Hakuaikaa on 1.3. asti ja valituille ilmoitetaan 31.3. mennessä.

Tiistaina 5. maaliskuuta järjestetään Raumalla tilaisuus, jossa on tarjolla tietoa aurinkoenergian hyödyntämisestä pientaloissa.

Katkovahti on palvelu, joka lähettää automaattisesti tekstiviestillä tiedon asiakkaan käyttöpaikan yli viiden minuutin sähkökatkosta ja sen päättymisestä.

Käynti asiakaspalvelupisteeseen tapahtuu maanantaista 14.1. lähtien normaalisti pääovesta.