Asiakastietoja päivitetään - päivityksen voi hoitaa nettilomakkeella

Suomen kantaverkkoyhtiö Fingrid on aloittanut yhdessä energia-alan toimijoiden kanssa hankkeen, jonka tarkoituksena on tallentaa jokaisen sähkönkäyttöpaikan ja asiakkaan tiedot samaan järjestelmään vuoteen 2020 mennessä. Samassa yhteydessä määräykset muuttuvat niin, että sähköyhtiöiden tulee merkitä asiakasrekisteriin asiakkaidensa henkilötunnukset.

Tavoitteena on sujuvoittaa kaikkien osapuolten toimintaa. Kuluttajille keskitetyn ratkaisun edut näkyvät asiakaspalveluun liittyvissä asioissa. Hankkeesta käytetään nimitystä Datahub ja siitä voi lukea lisää esimerkiksi Fingridin sekä Työ- ja elinkeinoministeriön sivuilta: www.fingrid.fi ja www.tem.fi

Rauman Energia on ollut jälleen keväällä 2018 yhteydessä asiakkaisiin, joiden kohdalla asiakastiedoissa on havaittu puutteita. Kätevin tapa asiakastietojen päivittämiseen on nettilomakkeemme: https://raumanenergia.fi/asiakastiedot

Ajankohtaista

Rauman Energia laski kaukolämmön perusmaksun hintoja kesäkuun alusta lähtien. Perusmaksu aleni omakotitalossa noin 10 prosenttia, mikä tarkoittaa vuositasolla noin 55 euron säästöä.

Rauman Energia Sähköverkko Oy:n hinnankorotukset ovat olleet koko maan vertailussa pienimmästä päästä, ja hinnankorotuksista noin puolet on johtunut sähköveron korotuksista.

Pohjolan Voiman ja Rauman Energian omistama laitos tuottaa energiaa kolmessa muodossa: prosessihöyrynä, kaukolämpönä ja sähkönä.