Asiakastietoja päivitetään - päivityksen voi hoitaa nettilomakkeella

Suomen kantaverkkoyhtiö Fingrid on aloittanut yhdessä energia-alan toimijoiden kanssa hankkeen, jonka tarkoituksena on tallentaa jokaisen sähkönkäyttöpaikan ja asiakkaan tiedot samaan järjestelmään vuoteen 2020 mennessä. Samassa yhteydessä määräykset muuttuvat niin, että sähköyhtiöiden tulee merkitä asiakasrekisteriin asiakkaidensa henkilötunnukset.

Tavoitteena on sujuvoittaa kaikkien osapuolten toimintaa. Kuluttajille keskitetyn ratkaisun edut näkyvät asiakaspalveluun liittyvissä asioissa. Hankkeesta käytetään nimitystä Datahub ja siitä voi lukea lisää esimerkiksi Fingridin sekä Työ- ja elinkeinoministeriön sivuilta: www.fingrid.fi ja www.tem.fi

Rauman Energia on ollut jälleen keväällä 2018 yhteydessä asiakkaisiin, joiden kohdalla asiakastiedoissa on havaittu puutteita. Kätevin tapa asiakastietojen päivittämiseen on nettilomakkeemme: https://raumanenergia.fi/asiakastiedot

Ajankohtaista

Touko–kesäkuun vaihde toi muutoksia Rauman Energian valokuituliiketoimintaan. Sukkela-valokuitu liittyy osaksi Lounean palvelutarjontaa tehdyn liiketoimintakaupan myötä. Sukkela on jäämässä nimenä historiaan.

Rauman Biovoima toimittaa puuperäisillä polttoaineilla tuotettua prosessihöyryä, kaukolämpöä ja sähköä UPM:n paperitehtaalle ja Rauman Energialle. Voimalaitos tuottaa lähes kaiken raumalaisten tarvitsemasta kaukolämmöstä.

Rauman Energia Sähköverkko investoi tänäkin kesänä merkittävästi sähköverkkoon, josta valtaosa on jo säävarmaa verkkoa. Myös kaukolämmön osalta tehdään investointeja, jotta toimitusvarmuus paranee ja Rauman suosituin lämmitysmuoto tulee yhä useamman saataville.

Maija Männistö tuo Raumaa positiivisesti valtakunnan kartalle. Hän on erinomainen esimerkki siitä, miten omasta mielenkiinnon kohteesta voi rakentaa itselleen uuden ammatin.

Nea Suominen tekee Rauman Energian back office -tiimissä tärkeää työtä, jolla varmistetaan esimerkiksi laskutuksen toimivuus. Lisäksi Nea tapaa ajoittain asiakkaita Kairakadun asiakaspalvelupisteellä.

Kiinnostus energia-alaa kohtaan on kasvanut vuosi vuodelta. Se antaa meille hyvät mahdollisuudet kehittää palveluja asiakkaidemme tarpeiden mukaan ja olla mahdollistamassa vihreää siirtymää.

Asiakaspalvelupiste Kairakadulla palvelee heinäkuussa vain ajanvarauksella. Puhelinasiakaspalvelu palvelee kesä-heinäkuussa arkisin kello 8-16.

Liiketoimintakauppa vahvistaa Lounean jo ennestään vahvaa asemaa valokuitumarkkinassa ja tuo kotimaisen Lounean palvelut saataville tuhansille omakoti- ja taloyhtiöasunnoille Rauman alueella.