Kehitimme asiakaspalvelua: chat-käyttöön ja yhtenäiset aukioloajat

Rauman Energia, live chat
Live Chat -kuvake löytyy nettisivujemme oikeasta alalaidasta asiakaspalvelun aukioloaikoina eli ma-pe klo 9-16.

Rauman Energian asiakaspalvelun sujuvuuden kehittäminen on yksi tärkeistä teemoistamme. Näin ollen olemme tuoneet syksyn aikana useampia parannuksia palvelutasoon. Yksi odotetuimmista uudistuksista on chat-palvelu. Nyt asiakkailla on mahdollisuus asioida nettisivujen chat-ikkunan kautta ja saada yhteys asiakaspalvelijaan asiakaspalvelun normaaleina aukioloaikoina.

-Yhä useampi asiakas on halukas asioimaan muilla tavoin kuin soittamalla. Tähän chat on erinomainen ja nopea yhteydenottotapa, asiakaspäällikkö Laura Ämmälä iloitsee.

Samalla kun palvelut siirtyvät useampiin kanaviin, asiakaspalvelun aukioloaikoja on yhtenäistetty asioimisen helpottamiseksi. Asiakaspalvelumme on nyt auki maanantaista perjantaihin kello 9-16.

Asiakaspalvelu on auki maanantaista perjantaihin kello 9-16

Kolmas syksyn uudistuksista on takaisinsoittopalvelun laajentaminen aukioloaikojen ulkopuolelle. Asiakaspalvelijat vastaavat puheluihin, chat-yhteydenottoihin ja sähköposteihin aukioloaikojen puitteissa, mutta takaisinsoittopalveluun voi jättää viestin milloin tahansa.

-Takaisinsoittopalvelusta olemme saaneet hyvää palautetta. Jos joskus sattuu olemaan linjoilla ruuhkaa, meille voi jättää soittopyynnön, johon reagoimme välittömästi vapauduttuamme. Jos asiakaspalveluun soittaa aukioloaikojen ulkopuolella, silloinkin voi jättää viestin, johon vastaamme heti seuraavana työpäivänä.

Asiointi sujuu kätevästi myös nettisivujen yhteydenottolomakkeen kautta tai kirjautumalla OMA Online -palveluun, jossa voit tehdä uuden sähkösopimuksen, tarkastella sopimustietoja ja laskuja sekä tehdä muutoksia asiakastietoihin.

Ajankohtaista

Rauman Energia lanseeraa uuden BioTakuun, joka on suunnattu kaukolämmön yritys- ja taloyhtiöasiakkaille.

Sähköpula tulee, jos sähköä käytetään enemmän kuin sitä tuotetaan tai tuodaan. Tällöin sähkön kulutusta joudutaan rajoittamaan, jotta sähköjärjestelmä ei kaadu.

Rauman Energia Sähköverkko tarjoaa lokakuun alusta lähtien uuden vaihtoehdon sähkönkulutuksen ohjaukseen (kuormanohjauspalvelu), josta on hyötyä etenkin sähkölämmitysasiakkaille, joilla on spot- eli pörssisähkösopimus.

Rauman Energia Sähköverkko Oy tiedotti lokakuun puolivälissä laskevansa verkkopalvelumaksua määräaikaisesti talven aikana. Alennuksen määrä on nyt täsmentynyt.

Varautuminen on sähköyhtiössä arkipäivää ja ympärivuorokautista. Käyttö- ja kunnossapitopäällikkö Ville Liukas huolehtii, että sähköt pysyvät päällä ja verkostot ovat kunnossa.

Kulutustottumusten kriittisen tarkastelun lisäksi on hyvä miettiä, miten omaa sähkönkulutustaan voisi tasata pois huipputunneilta.

Korotuksen kokonaisvaikutus vuotuiseen kaukolämpölaskuun on keskimäärin 7 prosenttia. Tämä tarkoittaa omakotitalossa noin 7–8 euroa kuukaudessa ja rivi- ja kerrostalossa noin 4–5 euroa kuukaudessa asuntoa kohti.

Kiinteistönomistajille on tarjolla useita uusia tukimuotoja, joilla he voivat olla mukana energiatalkoissa ja luoda samalla sekä puhtaampaa huomista että taloudellista säästöä.