Asiakaspalvelu vastaa puheluihin 5 sekunnissa!

Rauman Energia
Asiakaspalvelupäällikkö Laura Ämmälän kelpaa ottaa sekuntikellolla aikaa. Taustalla puheluluihin ovat vastailemassa asiakasneuvojat Heli Ruutu ja Tuula Panelius.

Rauman Energian asiakaspalvelun toimivuus on todistettu monilla mittareilla. Vuonna 2016 asiakaspalvelu vastasi puheluihin keskimäärin viidessä sekunnissa.

-Kaikkien aikojen tulos. Tuosta on enää vaikea nipistää, mutta yritetään. Parhaimmillaan vastaamme muutaman sekunnin kuluessa, asiakaspalvelupäällikkö Laura Ämmälä iloitsee.

Edellisvuonna asiakaspalvelun keskimääräinen vastausaika oli seitsemän sekuntia.

-Tulokset ovat olleet hyviä jo pitkän aikaa. Meillä ei ole tarvinnut miettiä jonotusmusiikkia, Ämmälä naurahtaa.

-Jos joskus kuitenkin sattuu olemaan ruuhkaa linjoilla, meille voi jättää soittopyynnön, johon reagoimme välittömästi vapauduttuamme.

Asiakkaat osaavat arvostaa sujuvaa asiakaspalvelua, sillä vuoden 2016 tutkimuksen mukaan asiakaskokemusta mittaava palvelun laadun yleisarvosana oli 8,94. Asiakasneuvojiin kohdennettu keskiarvo nousi lukemaan 9,27 (vuonna 2015 8,96).

Tulokset ovat olleet hyviä jo pitkän aikaa. Meillä ei ole tarvinnut miettiä jonotusmusiikkia.

Puhelimitse asioivat antoivat kouluarvosanaksi pääsyn helppoudelle 9,13, kun se vuotta aiemmin oli 8,72.

-Mittaamme asiakaspalvelun sujuvuutta joka kevät ja syksy. Vuonna 2016 ylsimme kaikkien aikojen parhaaseen tulokseen, Laura Ämmälä kertoo.

Asiakkailta kysytään satunnaisesti palautetta myös tekstiviestillä. Tekstiviestivastausten keskiarvo oli viime vuonna yhdeksän.

-Yhteenvetona voisi todeta, että asiakaspalveluumme pääsee todella vaivattomasti ja kaiken huipuksi palvelu on ihan mahtavaa. Mikä parasta, sähköposteihinkin vastaamme työaikana parin tunnin kuluessa.

Ajankohtaista

Rauman Energia aloittaa lokakuussa uuden kaukolämmön runkoverkon rakentamisen. Rakentaminen alkaa Hankkarintieltä ja jatkuu Lounaisväylällä Sampaanalassa. Työmaa valmistuu keväällä 2026.

"Elämämme on muuttunut niin, että ilman sähköä emme kerta kaikkiaan tulisi toimeen. Monet kodit kylmenisivät, työt ja opiskelut keskeytyisivät, kaupat joutuisivat sulkemaan ovensa ja yhteiskunnan peruspalvelut vaarantuisivat."

Kaupungin ilmaistapahtumat saavat nuoret liikkeelle Raumalla. Kirkkaimpana helmenä loistaa Youth of Savila, joka on kerännyt jopa 6000 kuulijaa Pitsiviikolla.

Kesäkuussa 2025 Rauman Energia Sähköverkon asiakkaiden sähkönkulutuksen mittaus siirtyy aiemmasta 60 minuutista 15 minuutin tarkkuuteen. Olemme koonneet artikkeliin useimmin kysyttyjä kysymyksiä aiheesta.

Rauman Energian suosittuun Lungi-etävalvontapalveluun sisältyy vuositarkastus. Lokakuun 2025 alusta alkaen nämä taloyhtiöiden ja yritysten kaukolämpölaitteistojen tarkastukset suorittaa Bravida Finland.

Raumalaiset ovat nauttineet edullisesta, luotettavasta ja vihreästä kaukolämmöstä jo vuosikymmeniä. Nyt Rauman Energia ottaa seuraavia askeleita menestystarinan jatkon varmistamiseksi.

Rauman Energia on tehnyt Metsä Groupiin kuuluvan Metsä Fibren kanssa sopimuksen Rauman sellutehtaan ylijäämälämmön hankinnasta.

Osana 125-juhlavuotta Rauman Energia tukee raumalaisten alakoulujen energiaopetusta liittymällä Motivan organisoiman ”Hei, kaikki toimii!” -e…