Asiakaspalvelu vastaa puheluihin 5 sekunnissa!

Rauman Energia
Asiakaspalvelupäällikkö Laura Ämmälän kelpaa ottaa sekuntikellolla aikaa. Taustalla puheluluihin ovat vastailemassa asiakasneuvojat Heli Ruutu ja Tuula Panelius.

Rauman Energian asiakaspalvelun toimivuus on todistettu monilla mittareilla. Vuonna 2016 asiakaspalvelu vastasi puheluihin keskimäärin viidessä sekunnissa.

-Kaikkien aikojen tulos. Tuosta on enää vaikea nipistää, mutta yritetään. Parhaimmillaan vastaamme muutaman sekunnin kuluessa, asiakaspalvelupäällikkö Laura Ämmälä iloitsee.

Edellisvuonna asiakaspalvelun keskimääräinen vastausaika oli seitsemän sekuntia.

-Tulokset ovat olleet hyviä jo pitkän aikaa. Meillä ei ole tarvinnut miettiä jonotusmusiikkia, Ämmälä naurahtaa.

-Jos joskus kuitenkin sattuu olemaan ruuhkaa linjoilla, meille voi jättää soittopyynnön, johon reagoimme välittömästi vapauduttuamme.

Asiakkaat osaavat arvostaa sujuvaa asiakaspalvelua, sillä vuoden 2016 tutkimuksen mukaan asiakaskokemusta mittaava palvelun laadun yleisarvosana oli 8,94. Asiakasneuvojiin kohdennettu keskiarvo nousi lukemaan 9,27 (vuonna 2015 8,96).

Tulokset ovat olleet hyviä jo pitkän aikaa. Meillä ei ole tarvinnut miettiä jonotusmusiikkia.

Puhelimitse asioivat antoivat kouluarvosanaksi pääsyn helppoudelle 9,13, kun se vuotta aiemmin oli 8,72.

-Mittaamme asiakaspalvelun sujuvuutta joka kevät ja syksy. Vuonna 2016 ylsimme kaikkien aikojen parhaaseen tulokseen, Laura Ämmälä kertoo.

Asiakkailta kysytään satunnaisesti palautetta myös tekstiviestillä. Tekstiviestivastausten keskiarvo oli viime vuonna yhdeksän.

-Yhteenvetona voisi todeta, että asiakaspalveluumme pääsee todella vaivattomasti ja kaiken huipuksi palvelu on ihan mahtavaa. Mikä parasta, sähköposteihinkin vastaamme työaikana parin tunnin kuluessa.

Ajankohtaista

Sallila Energia Oy:sta tulee Omavoima Oy:n uusi osakas. Samassa yhteydessä tapahtuu toinenkin omistusjärjestely kun tämänhetkisistä omistajayhtiöistä Rauman Energia Oy, Vakka-Suomen Voima Oy ja Valkeakosken Energia Oy ostavat Leppäkoski Group Oy:n Omavoima-osuuden kasvattaen näin ollen omistusosuuksiaan yhtiöstä.

Pääsulake palaa, jos sähkönkulutus kasvaa liian suureksi tai sulake on vanha. Rivitaloissa ja kerrostaloissa huoltoyhtiö vaihtaa sulakkeen, omakotitaloissa asukas voi vaihtaa tulppasulakkeen itse. Toistuvat palot voivat kertoa tarpeesta jakaa kuormitusta paremmin tai suurentaa pääsulakekokoa. Sulakkeiden sijainti kannattaa selvittää etukäteen ja pitää varasulakkeita käsillä.

Verkkopalvelumaksun, kansankielellä siirtomaksun, tuttuja osia ovat perusmaksu ja energiamaksu. Viime aikoina uutisissa on vilissyt myös uusi termi: tehomaksu. Mitä se oikein tarkoittaa ja koskeeko asia Rauman Energia Sähköverkon asiakkaita?

Pandemia muutti Rauman Energian 120-vuotisjuhlavuoden suunnitelmia, ja sattumalta syntyi uusi idea: ulkotiloihin sijoittuva Lumen-valotaidetapahtuma. Nyt käynnistyy jo kuudes Lumen, ja osana Rauman Energian 125-vuotisjuhlavuotta kaupunkilaisille tarjotaan ennakkoon Antti Kulmalan sydämenmuotoinen Love me too! -valoteos

Rauman kirjastoissa tehdään tärkeää työtä kaupunkilaisten iloksi ja hyödyksi melkein joka päivä. Kirjasto on laajentanut valikoimaansa ja pyrkinyt pysymään ajan hermolla. Tarjontaa, palvelua ja tapahtumia on kaikenikäisille.

Palovaroittimet siirtyvät taloyhtiöiden vastuulle 1.1.2026. Rauman Energia ja Rauman Asunnot ovat tehneet onnistunutta yhteistyötä jo aiemmin ja nyt löydettiin yhteinen sävel pilotoida älypalovaroittimia kaupungin vuokra-asunnoissa.

Rauman Energia lahjoittaa jokaisesta vuoden 2025 loppuun mennessä tehdystä e-laskutilauksesta 5 € John Nurmisen Säätiölle.

Rauman Energia tarjoaa kaupunkilaisille esimakua tammikuun Lumen-valotaidetapahtumasta jo Pitsikaupungin joulussa, kun taiteilija Antti Kulmalan Love me too -teos syttyy 22.11.