Asiakaspalvelu vastaa puheluihin 5 sekunnissa!

Rauman Energia
Asiakaspalvelupäällikkö Laura Ämmälän kelpaa ottaa sekuntikellolla aikaa. Taustalla puheluluihin ovat vastailemassa asiakasneuvojat Heli Ruutu ja Tuula Panelius.

Rauman Energian asiakaspalvelun toimivuus on todistettu monilla mittareilla. Vuonna 2016 asiakaspalvelu vastasi puheluihin keskimäärin viidessä sekunnissa.

-Kaikkien aikojen tulos. Tuosta on enää vaikea nipistää, mutta yritetään. Parhaimmillaan vastaamme muutaman sekunnin kuluessa, asiakaspalvelupäällikkö Laura Ämmälä iloitsee.

Edellisvuonna asiakaspalvelun keskimääräinen vastausaika oli seitsemän sekuntia.

-Tulokset ovat olleet hyviä jo pitkän aikaa. Meillä ei ole tarvinnut miettiä jonotusmusiikkia, Ämmälä naurahtaa.

-Jos joskus kuitenkin sattuu olemaan ruuhkaa linjoilla, meille voi jättää soittopyynnön, johon reagoimme välittömästi vapauduttuamme.

Asiakkaat osaavat arvostaa sujuvaa asiakaspalvelua, sillä vuoden 2016 tutkimuksen mukaan asiakaskokemusta mittaava palvelun laadun yleisarvosana oli 8,94. Asiakasneuvojiin kohdennettu keskiarvo nousi lukemaan 9,27 (vuonna 2015 8,96).

Tulokset ovat olleet hyviä jo pitkän aikaa. Meillä ei ole tarvinnut miettiä jonotusmusiikkia.

Puhelimitse asioivat antoivat kouluarvosanaksi pääsyn helppoudelle 9,13, kun se vuotta aiemmin oli 8,72.

-Mittaamme asiakaspalvelun sujuvuutta joka kevät ja syksy. Vuonna 2016 ylsimme kaikkien aikojen parhaaseen tulokseen, Laura Ämmälä kertoo.

Asiakkailta kysytään satunnaisesti palautetta myös tekstiviestillä. Tekstiviestivastausten keskiarvo oli viime vuonna yhdeksän.

-Yhteenvetona voisi todeta, että asiakaspalveluumme pääsee todella vaivattomasti ja kaiken huipuksi palvelu on ihan mahtavaa. Mikä parasta, sähköposteihinkin vastaamme työaikana parin tunnin kuluessa.

Ajankohtaista

Rauman Energian ja Rauman Energia Sähköverkon asiakaspalvelunumero ja vikapalvelunumero uudistuvat.

Kiinteistönomistajille on tarjolla useita uusia tukimuotoja, joilla he voivat olla mukana energiatalkoissa ja luoda samalla sekä puhtaampaa huomista että taloudellista säästöä.

Rauman Energia Oy laajentaa Sukkela-valokuitunsa saatavuutta Haapasaaressa Otanmaantien ja Sokertopantien alueilla kesän 2023 aikana.

Päivityksessä mittarit ohjelmoidaan toimittamaan tuntisarjan sijasta 15 minuutin mittaussarjaa.

Rauman Energia -konsernin liikevaihto kasvoi viime vuonna kuusi prosenttia 34,9 miljoonaan euroon, mutta liikevoitto laski 33 prosenttia 4,9 miljoonaan euroon ja tilikauden tulos oli 12,9 miljoonaa euroa tappiollinen.

Rauman Energian kaukolämmön yritys- ja taloyhtiöasiakkaiden on nyt mahdollista hankkia käyttöönsä 100-prosenttisesti vihreää kaukolämpöä.

Viime kuukausina on käyty valtavasti keskustelua energia-alan murroksesta. Asiakkaan näkökulmasta katsottuna muutos on ollut vieläkin pidempikestoista ja suurempaa kuin mistä yleisesti puhutaan.

Kaukolämmön uudet palvelut ovat löytäneet hyvin tiensä raumalaisten asiakkaiden luokse.