Asiakaspalvelu vastaa puheluihin 5 sekunnissa!

Rauman Energia
Asiakaspalvelupäällikkö Laura Ämmälän kelpaa ottaa sekuntikellolla aikaa. Taustalla puheluluihin ovat vastailemassa asiakasneuvojat Heli Ruutu ja Tuula Panelius.

Rauman Energian asiakaspalvelun toimivuus on todistettu monilla mittareilla. Vuonna 2016 asiakaspalvelu vastasi puheluihin keskimäärin viidessä sekunnissa.

-Kaikkien aikojen tulos. Tuosta on enää vaikea nipistää, mutta yritetään. Parhaimmillaan vastaamme muutaman sekunnin kuluessa, asiakaspalvelupäällikkö Laura Ämmälä iloitsee.

Edellisvuonna asiakaspalvelun keskimääräinen vastausaika oli seitsemän sekuntia.

-Tulokset ovat olleet hyviä jo pitkän aikaa. Meillä ei ole tarvinnut miettiä jonotusmusiikkia, Ämmälä naurahtaa.

-Jos joskus kuitenkin sattuu olemaan ruuhkaa linjoilla, meille voi jättää soittopyynnön, johon reagoimme välittömästi vapauduttuamme.

Asiakkaat osaavat arvostaa sujuvaa asiakaspalvelua, sillä vuoden 2016 tutkimuksen mukaan asiakaskokemusta mittaava palvelun laadun yleisarvosana oli 8,94. Asiakasneuvojiin kohdennettu keskiarvo nousi lukemaan 9,27 (vuonna 2015 8,96).

Tulokset ovat olleet hyviä jo pitkän aikaa. Meillä ei ole tarvinnut miettiä jonotusmusiikkia.

Puhelimitse asioivat antoivat kouluarvosanaksi pääsyn helppoudelle 9,13, kun se vuotta aiemmin oli 8,72.

-Mittaamme asiakaspalvelun sujuvuutta joka kevät ja syksy. Vuonna 2016 ylsimme kaikkien aikojen parhaaseen tulokseen, Laura Ämmälä kertoo.

Asiakkailta kysytään satunnaisesti palautetta myös tekstiviestillä. Tekstiviestivastausten keskiarvo oli viime vuonna yhdeksän.

-Yhteenvetona voisi todeta, että asiakaspalveluumme pääsee todella vaivattomasti ja kaiken huipuksi palvelu on ihan mahtavaa. Mikä parasta, sähköposteihinkin vastaamme työaikana parin tunnin kuluessa.

Ajankohtaista

Loppuvuodesta 2025 valmistuva Heininevan aurinkovoimapuisto tulee olemaan yksi Suomen suurimmista, ja ensimmäinen turvetuotantoalueelle rakennettava puisto. Aurinkopaneeleita asennetaan puistoon noin 123 000 kappaletta. Aurinkovoimapuiston sähköntuotanto käynnistyy loppuvuoden aikana.

Rauman SalBa on onnistuneesti astunut omaa kokoaan suuremman toimijan saappaisiin. Laajan perustoiminnan lisäksi kirsikoina kakun päällä ovat alkuvuoden jäähallipeli ja loppuvuoden EFT-turnaus.

Automaatiopäällikkö Aki Ijäksen toimenkuva on todella monipuolinen ja työpäivät vaihtelevia, mikä tuo mielekkyyttä työhön. Töitä tehdään yhdessä työkaverien ja alihankkijoiden kanssa.

Omavoiman pörssisähkön ohjauspalvelu ohjaa sähkönkäyttöä pörssisähkön edullisille tunneille ja vähentää käyttöä kalliiden spot-tuntien ajalta. Näin saat hyödyt irti tuntihintojen vaihtelusta ja sähkönkulutus on pienempää pörssisähkön kalliiseen aikaan. Omavoiman Mika Kujala ja Mika Mankinen kertovat, miten se toimii.

Energiateollisuuden tekemän linjauksen mukaan energia-alan vastuullisuuden kolme tärkeintä teemaa ovat siirtyminen energian tuotannossa ja jakelussa hiilineutraaliuuteen, toimitusvarmuus ja luotettavuus sekä yhteiskunnan hiilineutraaliuden edistäminen.

Energiateollisuus ry on päivittänyt verkkopalveluehdot, joita Rauman Energia Sähköverkko Oy palveluissaan noudattaa. Uudet ehdot tulevat voimaan 1.12.2024 alkaen.

Yleinen arvonlisäverokanta nousi 1.9.2024 alkaen 25,5 prosenttiin ja se näkyy Rauman Energian ja Rauman Energia Sähköverkon verollisissa hinnoissa.

Rauman Energia osallistuu syksyn Energiansäästöviikkoon liittymällä Motivan organisoiman ”Hei, kaikki toimii!” -energiaopetuspakettien tukijaorganisaatioksi.