Katkovahti-palvelu lähettää jatkossa viestejä myös yöaikaan

Rauman Energia Sähköverkon ja Vakka-Suomen Voiman Katkovahti-palvelun toimintaan on tehty asiakaspalautteen perusteella muutos. Jatkossa Katkovahti lähettää tekstiviestin sähkökatkosta myös yöaikaan.

Aiemmin osalla asiakkaista asetuksena oli, ettei viestejä lähetetä kello 22-07 välillä. Tämä aiheutti epätietoisuutta pariinkin otteeseen vuodenvaihteen tietämillä. Raumalla muuntamopalo tapahtui yöaikaan ja koko Suomea ravistellut Aapeli-myrskykin yltyi yöllä, joten Katkovahdin asetuksista johtuen osa asiakkaista ei saanut viestiä häiriötilanteesta.

-Tulimme asiakaspalautteiden perusteella siihen tulokseen, että Katkovahdin ympärivuorokautinen toiminta on oletusasetuksena parempi. Mikäli joku asiakkaista haluaa estää Katkovahdin toiminnan yöaikaan, muutoksen voi tehdä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme, Vakka-Suomen Voiman kehityspäällikkö Juho Uurasjärvi sanoo.

Katkovahdin käyttäjämäärä on kasvanut viime aikoina roimasti marraskuun lopulla tehdyn tekstiviestikampanjan ansiosta. Katkovahti on palvelu, joka lähettää automaattisesti tekstiviestillä tiedon asiakkaan käyttöpaikan yli viiden minuutin sähkökatkosta ja sen päättymisestä. Samalla asiakas saa tiedon, että häiriö on jo energiayhtiön selvityksessä. Näin vältytään turhilta soitoilta vikapalveluun.

-Mikäli asiakkaalla on lisätietoja viasta, esimerkiksi vikapaikkatieto, toivomme niistä edelleen soittoja vikapalveluumme korjaustoimien nopeuttamiseksi, Uurasjärvi täsmentää.

Katkovahdin aktivointiohjeet:
www.raumanenergia.fi/sahkoverkko/katkovahti

Rauman Energia Sähköverkon ja Vakka-Suomen Voiman ympärivuorokautinen vikapalvelunumero on 020 6066 133. Asiakaspalvelu palvelee numerossa (02) 880 0 880 ma-pe klo 9-16.

Ajankohtaista

Rauman Energia -konsernin liikevaihto vuonna 2024 oli 36,4 miljoonaa euroa, josta liikevoittoa kertyi 4,4 miljoonaa euroa. Tilikauden voitto oli 2,4 miljoonaa euroa.

Rauman Energia Sähköverkko järjesti talvella koulutuspäivän, jossa harjoiteltiin puiden poistamista sähkölinjoilta. Koulutukseen osallistui reilut parikymmentä henkilöä, oman väen lisäksi Vertekin asentajia.

Asiakkuus- ja kehityspäällikkö Sami Seikolan työssä korostuu asiakaskokemuksen ylläpitäminen monella eri tavalla. Päällimmäisenä tehtävänä on varmistaa, että asiakkaat saavat erinomaista palvelua.

Lukko-säätiön avustukset mahdollistavat monen lapsen ja nuoren urheiluharrastuksen jatkamisen. Säätiö antoi 450 000 euroa uuteen jääpuistoon, joka innostaa iloiseen liikuntaan.

Ei sentään aivan viimeinen, mutta ei niitä ilmajohtoja enää juurikaan Raumalla näe. Peräti 98 prosenttia Rauman Energia Sähköverkon asiakkaista on säävarman sähköverkon piirissä.

Meillä on hahmotelmat tulevaisuuden verkosta kymmenisen vuotta eteenpäin. Tällä hetkellä pohdinnassa on miten pohjoisen saariston 20 kilovoltin ilmajohtoverkko tulevaisuudessa saneerataan.

Viestissä pyydetään varmistamaan, ettei kohteessa ole päällä sähkölaitteita, jotka voisivat aiheuttaa tulipalon tai sähköiskun vaaran. Sähköt kytketään käyttöpaikalle, kun asiakas on varmistanut turvallisuuden ja vastannut viestiin ohjeen mukaan.

Tarjoamme sinulle vakituisen työsuhteen mukavassa ja joustavassa työyhteisössä, mielenkiintoiset työtehtävät, joiden kehittämiseen pystyt itse omalla motivaatiollasi vaikuttamaan.