Katkovahti-palvelu lähettää jatkossa viestejä myös yöaikaan

Rauman Energia Sähköverkon ja Vakka-Suomen Voiman Katkovahti-palvelun toimintaan on tehty asiakaspalautteen perusteella muutos. Jatkossa Katkovahti lähettää tekstiviestin sähkökatkosta myös yöaikaan.

Aiemmin osalla asiakkaista asetuksena oli, ettei viestejä lähetetä kello 22-07 välillä. Tämä aiheutti epätietoisuutta pariinkin otteeseen vuodenvaihteen tietämillä. Raumalla muuntamopalo tapahtui yöaikaan ja koko Suomea ravistellut Aapeli-myrskykin yltyi yöllä, joten Katkovahdin asetuksista johtuen osa asiakkaista ei saanut viestiä häiriötilanteesta.

-Tulimme asiakaspalautteiden perusteella siihen tulokseen, että Katkovahdin ympärivuorokautinen toiminta on oletusasetuksena parempi. Mikäli joku asiakkaista haluaa estää Katkovahdin toiminnan yöaikaan, muutoksen voi tehdä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme, Vakka-Suomen Voiman kehityspäällikkö Juho Uurasjärvi sanoo.

Katkovahdin käyttäjämäärä on kasvanut viime aikoina roimasti marraskuun lopulla tehdyn tekstiviestikampanjan ansiosta. Katkovahti on palvelu, joka lähettää automaattisesti tekstiviestillä tiedon asiakkaan käyttöpaikan yli viiden minuutin sähkökatkosta ja sen päättymisestä. Samalla asiakas saa tiedon, että häiriö on jo energiayhtiön selvityksessä. Näin vältytään turhilta soitoilta vikapalveluun.

-Mikäli asiakkaalla on lisätietoja viasta, esimerkiksi vikapaikkatieto, toivomme niistä edelleen soittoja vikapalveluumme korjaustoimien nopeuttamiseksi, Uurasjärvi täsmentää.

Katkovahdin aktivointiohjeet:
www.raumanenergia.fi/sahkoverkko/katkovahti

Rauman Energia Sähköverkon ja Vakka-Suomen Voiman ympärivuorokautinen vikapalvelunumero on 020 6066 133. Asiakaspalvelu palvelee numerossa (02) 880 0 880 ma-pe klo 9-16.

Ajankohtaista

Touko–kesäkuun vaihde toi muutoksia Rauman Energian valokuituliiketoimintaan. Sukkela-valokuitu liittyy osaksi Lounean palvelutarjontaa tehdyn liiketoimintakaupan myötä. Sukkela on jäämässä nimenä historiaan.

Rauman Biovoima toimittaa puuperäisillä polttoaineilla tuotettua prosessihöyryä, kaukolämpöä ja sähköä UPM:n paperitehtaalle ja Rauman Energialle. Voimalaitos tuottaa lähes kaiken raumalaisten tarvitsemasta kaukolämmöstä.

Rauman Energia Sähköverkko investoi tänäkin kesänä merkittävästi sähköverkkoon, josta valtaosa on jo säävarmaa verkkoa. Myös kaukolämmön osalta tehdään investointeja, jotta toimitusvarmuus paranee ja Rauman suosituin lämmitysmuoto tulee yhä useamman saataville.

Maija Männistö tuo Raumaa positiivisesti valtakunnan kartalle. Hän on erinomainen esimerkki siitä, miten omasta mielenkiinnon kohteesta voi rakentaa itselleen uuden ammatin.

Nea Suominen tekee Rauman Energian back office -tiimissä tärkeää työtä, jolla varmistetaan esimerkiksi laskutuksen toimivuus. Lisäksi Nea tapaa ajoittain asiakkaita Kairakadun asiakaspalvelupisteellä.

Kiinnostus energia-alaa kohtaan on kasvanut vuosi vuodelta. Se antaa meille hyvät mahdollisuudet kehittää palveluja asiakkaidemme tarpeiden mukaan ja olla mahdollistamassa vihreää siirtymää.

Asiakaspalvelupiste Kairakadulla palvelee heinäkuussa vain ajanvarauksella. Puhelinasiakaspalvelu palvelee kesä-heinäkuussa arkisin kello 8-16.

Liiketoimintakauppa vahvistaa Lounean jo ennestään vahvaa asemaa valokuitumarkkinassa ja tuo kotimaisen Lounean palvelut saataville tuhansille omakoti- ja taloyhtiöasunnoille Rauman alueella.