Asiakkaat saavat jatkossa laskun kuukausittain – eräpäivään myös muutoksia
Laskutusrytmi
Laskutusrytmi on muuttunut siten, että kaikki asiakkaat saavat jatkossa laskun kuukausittain. Muutoksen taustalla on siirtyminen valtakunnalliseen datahub-järjestelmään.
Laskun eräpäivä
Laskun eräpäivä ei ole jatkossa aina kuun 23. päivä. Aiemmin laskujemme eräpäivät ovat olleet kuukauden kuukauden 23. päivä. Jatkossa eräpäivä voi vaihdella riippuen laskuntekopäivästä, eli esimerkiksi, jos lasku tehdään kuun 3. päivä, siihen lasketaan +14 vuorokautta maksuaikaa ja eräpäiväksi muodostuu 17. päivä.
Laskulla näkyvät käyttöpaikkatunnukset korvataan GSRN-tunnuksilla
Energia-alan siirryttyä helmikuussa 2022 koko Suomen tasolla yhteisen datahubin käyttöön, muuttuvat kevään aikana myös laskulla näkyvät tiedot käyttöpaikkatunnuksen osalta. Vanhat käyttöpaikkatunnukset korvataan uusilla 18 merkistä koostuvilla GSRN-tunnuksilla. Uudet GSRN-tunnukset muodostuvat kolmesta osasta; yritystunnisteesta, yksilöllisestä tunnuksesta ja tarkastusnumerosta. Viimeiset yhdeksän merkkiä ovat yksilöllisiä jokaisella käyttöpaikalla.
Helppo e-lasku
E-lasku on nopea, helppo ja ympäristöystävällinen tapa maksaa laskut ja se voidaan lähettää kaikille yksityishenkilöille, joilla on käytössään verkkopankki. Säästyt tili- ja viitenumeroiden näppäilyltä, vain hyväksyntä verkko- tai mobiilipankissa riittää. Saat yksityiskohtaisemmat ohjeet omasta pankistasi.
Pelkän verkkopalvelumaksun laskutuksessa laskuttaja muuttuu Omavoimasta verkkopalveluyhtiöksi
Rauman Energia Sähköverkon asiakkaat, joilla on Omavoiman sähkösopimus, saavat jatkossakin Omavoimalta yhden laskun.
Pelkän verkkopalvelumaksun laskutuksessa laskuttaja muuttuu Omavoimasta verkkopalveluyhtiöksi eli Rauman Energia Sähköverkoksi, mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että mahdollinen e-lasku- tai suoramaksusopimus pitää uusia. Huomioitavaa on, että tässä tapauksessa myös laskun saajan tilinumero on eri kuin ennen.