Asiakkaat saavat jatkossa laskun kuukausittain – eräpäivään myös muutoksia

Laskutusrytmi

Laskutusrytmi on muuttunut siten, että kaikki asiakkaat saavat jat­kossa laskun kuukausittain. Muutoksen taustalla on siirtyminen valtakunnalliseen datahub-järjestelmään.

Laskun eräpäivä

Laskun eräpäivä ei ole jatkossa aina kuun 23. päivä. Aiemmin laskujemme eräpäivät ovat olleet kuukauden kuukauden 23. päivä. Jatkossa eräpäivä voi vaihdella riippuen laskuntekopäivästä, eli esimerkiksi, jos lasku tehdään kuun 3. päivä, siihen lasketaan +14 vuorokautta maksuaikaa ja eräpäiväksi muodostuu 17. päivä.

Laskulla näkyvät käyttöpaikkatunnukset korvataan GSRN-tunnuksilla

Energia-alan siirryttyä helmikuussa 2022 koko Suomen tasolla yhteisen datahubin käyttöön, muuttuvat kevään aikana myös laskulla näkyvät tiedot käyttöpaikkatunnuksen osalta. Vanhat käyttöpaikkatunnukset korvataan uusilla 18 merkistä koostuvilla GSRN-tunnuksilla. Uudet ​GSRN-tunnukset muodostuvat kolmesta osasta; yritystunnisteesta, yksilöllisestä tunnuksesta ja tarkastusnumerosta. Viimeiset yhdeksän merkkiä ovat yksilöllisiä jokaisella käyttöpaikalla.

Helppo e-lasku

E-lasku on nopea, helppo ja ympäristöystä­vällinen tapa maksaa laskut ja se voidaan lä­hettää kaikille yksityishenkilöille, joilla on käytössään verkkopankki. Säästyt tili- ja vii­tenumeroiden näppäilyltä, vain hyväksyntä verkko- tai mobiilipankissa riittää. Saat yksi­tyiskohtaisemmat ohjeet omasta pankistasi.

Pelkän verkkopalvelumaksun laskutuksessa laskuttaja muuttuu Omavoimasta verkkopalveluyhtiöksi

Rauman Energia Sähköverkon asiakkaat, joilla on Omavoiman sähkösopimus, saavat jatkossakin Omavoimalta yhden laskun.

Pelkän verkkopalvelumaksun laskutuksessa laskuttaja muuttuu Omavoimasta verkkopalveluyhtiöksi eli Rauman Energia Sähköverkoksi, mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että mah­dollinen e-lasku- tai suoramaksusopimus pitää uusia. Huomioitavaa on, että tässä tapauksessa myös laskun saajan tilinumero on eri kuin ennen.

Ajankohtaista

Touko–kesäkuun vaihde toi muutoksia Rauman Energian valokuituliiketoimintaan. Sukkela-valokuitu liittyy osaksi Lounean palvelutarjontaa tehdyn liiketoimintakaupan myötä. Sukkela on jäämässä nimenä historiaan.

Rauman Biovoima toimittaa puuperäisillä polttoaineilla tuotettua prosessihöyryä, kaukolämpöä ja sähköä UPM:n paperitehtaalle ja Rauman Energialle. Voimalaitos tuottaa lähes kaiken raumalaisten tarvitsemasta kaukolämmöstä.

Rauman Energia Sähköverkko investoi tänäkin kesänä merkittävästi sähköverkkoon, josta valtaosa on jo säävarmaa verkkoa. Myös kaukolämmön osalta tehdään investointeja, jotta toimitusvarmuus paranee ja Rauman suosituin lämmitysmuoto tulee yhä useamman saataville.

Maija Männistö tuo Raumaa positiivisesti valtakunnan kartalle. Hän on erinomainen esimerkki siitä, miten omasta mielenkiinnon kohteesta voi rakentaa itselleen uuden ammatin.

Nea Suominen tekee Rauman Energian back office -tiimissä tärkeää työtä, jolla varmistetaan esimerkiksi laskutuksen toimivuus. Lisäksi Nea tapaa ajoittain asiakkaita Kairakadun asiakaspalvelupisteellä.

Kiinnostus energia-alaa kohtaan on kasvanut vuosi vuodelta. Se antaa meille hyvät mahdollisuudet kehittää palveluja asiakkaidemme tarpeiden mukaan ja olla mahdollistamassa vihreää siirtymää.

Asiakaspalvelupiste Kairakadulla palvelee heinäkuussa vain ajanvarauksella. Puhelinasiakaspalvelu palvelee kesä-heinäkuussa arkisin kello 8-16.

Liiketoimintakauppa vahvistaa Lounean jo ennestään vahvaa asemaa valokuitumarkkinassa ja tuo kotimaisen Lounean palvelut saataville tuhansille omakoti- ja taloyhtiöasunnoille Rauman alueella.