Tutkimus: Rauman Energian kaukolämpöasiakkaat erittäin tyytyväisiä

Kappelinluhdan kaukolämpöprojekti toi lisää tyytyväisiä asiakkaita, jotka nauttivat vaivattomasta ja ympäristöystävällisestä lämmityksestä.

Rauman Energia sijoittui toiseksi koko maan kattavassa IROResearch Oy:n kaukolämpöyhtiöille tekemässä asiakastyytyväisyystutkimuksessa, johon haastateltiin paikallisesti 150 kaukolämpöasiakasta puhelimitse loppuvuonna 2017.

Rauman Energian kaukolämmön tutkimustulokset ovat kauttaaltaan maamme kärkeä niin asiakastyytyväisyyden kuin imagonkin osalta.

Tutkimuksen mukaan kaukolämpöasiakkaat arvostavat erityisesti helppoutta, lämmitysmuodon tuomaa asumismukavuutta ja ennen kaikkea toimintavarmuutta. Yhtiönä Rauman Energia koetaan luotettavana ja asiantuntevana.

Rauman Energian kaukolämpöasiakkaat arvostavat myös helppoa tiedonsaantia yhtiön nettisivuilta sekä lämmönkäytön seuraamisen työkaluja, jotka ovat kehittyneet entisestään tammikuun 2018 alusta lähtien.

Rauman Energian OMA Raportti -palvelussa voi nyt vertailla omaa lämmönkäyttöä vastaaviin kohteisiin ja lisäksi palveluun on tuotu näkyville asiakkaan kaukolämmön maksut. Palvelun kehittämisen tavoitteena on helpottaa asiakkaan oman kulutuksen seurantaa.

-Tavoitteenamme on parantaa palvelua jatkuvasti. Alkuvuoden aikana on tulossa uutena palveluna kaukolämmön vuosihuoltosopimus, joka tuo asiakkaalle varmuuden siitä, että laitteet on aina säädetty oikein ja ne toimivat parhaalla mahdollisella tavalla, Rauman Energian kaukolämpöjohtaja Jouni Kartano kertoo.

Rauman Energian kaukolämpö on erittäin ympäristöystävällinen lämmitysmuoto. Lämpö tuotetaan Rauman Energian ja Pohjolan Voiman omistamassa lämmön ja sähkön yhteistuotantolaitoksessa Rauman Biovoimassa. Voimalaitoksen polttoaineista yli 90 prosenttia on biopolttoaineita.

Ajankohtaista

Rauman Energia -konsernin liikevaihto vuonna 2024 oli 36,4 miljoonaa euroa, josta liikevoittoa kertyi 4,4 miljoonaa euroa. Tilikauden voitto oli 2,4 miljoonaa euroa.

Rauman Energia Sähköverkko järjesti talvella koulutuspäivän, jossa harjoiteltiin puiden poistamista sähkölinjoilta. Koulutukseen osallistui reilut parikymmentä henkilöä, oman väen lisäksi Vertekin asentajia.

Asiakkuus- ja kehityspäällikkö Sami Seikolan työssä korostuu asiakaskokemuksen ylläpitäminen monella eri tavalla. Päällimmäisenä tehtävänä on varmistaa, että asiakkaat saavat erinomaista palvelua.

Lukko-säätiön avustukset mahdollistavat monen lapsen ja nuoren urheiluharrastuksen jatkamisen. Säätiö antoi 450 000 euroa uuteen jääpuistoon, joka innostaa iloiseen liikuntaan.

Ei sentään aivan viimeinen, mutta ei niitä ilmajohtoja enää juurikaan Raumalla näe. Peräti 98 prosenttia Rauman Energia Sähköverkon asiakkaista on säävarman sähköverkon piirissä.

Meillä on hahmotelmat tulevaisuuden verkosta kymmenisen vuotta eteenpäin. Tällä hetkellä pohdinnassa on miten pohjoisen saariston 20 kilovoltin ilmajohtoverkko tulevaisuudessa saneerataan.

Viestissä pyydetään varmistamaan, ettei kohteessa ole päällä sähkölaitteita, jotka voisivat aiheuttaa tulipalon tai sähköiskun vaaran. Sähköt kytketään käyttöpaikalle, kun asiakas on varmistanut turvallisuuden ja vastannut viestiin ohjeen mukaan.

Tarjoamme sinulle vakituisen työsuhteen mukavassa ja joustavassa työyhteisössä, mielenkiintoiset työtehtävät, joiden kehittämiseen pystyt itse omalla motivaatiollasi vaikuttamaan.