Tutkimus: Rauman Energian kaukolämpöasiakkaat erittäin tyytyväisiä

Kappelinluhdan kaukolämpöprojekti toi lisää tyytyväisiä asiakkaita, jotka nauttivat vaivattomasta ja ympäristöystävällisestä lämmityksestä.

Rauman Energia sijoittui toiseksi koko maan kattavassa IROResearch Oy:n kaukolämpöyhtiöille tekemässä asiakastyytyväisyystutkimuksessa, johon haastateltiin paikallisesti 150 kaukolämpöasiakasta puhelimitse loppuvuonna 2017.

Rauman Energian kaukolämmön tutkimustulokset ovat kauttaaltaan maamme kärkeä niin asiakastyytyväisyyden kuin imagonkin osalta.

Tutkimuksen mukaan kaukolämpöasiakkaat arvostavat erityisesti helppoutta, lämmitysmuodon tuomaa asumismukavuutta ja ennen kaikkea toimintavarmuutta. Yhtiönä Rauman Energia koetaan luotettavana ja asiantuntevana.

Rauman Energian kaukolämpöasiakkaat arvostavat myös helppoa tiedonsaantia yhtiön nettisivuilta sekä lämmönkäytön seuraamisen työkaluja, jotka ovat kehittyneet entisestään tammikuun 2018 alusta lähtien.

Rauman Energian OMA Raportti -palvelussa voi nyt vertailla omaa lämmönkäyttöä vastaaviin kohteisiin ja lisäksi palveluun on tuotu näkyville asiakkaan kaukolämmön maksut. Palvelun kehittämisen tavoitteena on helpottaa asiakkaan oman kulutuksen seurantaa.

-Tavoitteenamme on parantaa palvelua jatkuvasti. Alkuvuoden aikana on tulossa uutena palveluna kaukolämmön vuosihuoltosopimus, joka tuo asiakkaalle varmuuden siitä, että laitteet on aina säädetty oikein ja ne toimivat parhaalla mahdollisella tavalla, Rauman Energian kaukolämpöjohtaja Jouni Kartano kertoo.

Rauman Energian kaukolämpö on erittäin ympäristöystävällinen lämmitysmuoto. Lämpö tuotetaan Rauman Energian ja Pohjolan Voiman omistamassa lämmön ja sähkön yhteistuotantolaitoksessa Rauman Biovoimassa. Voimalaitoksen polttoaineista yli 90 prosenttia on biopolttoaineita.

Ajankohtaista

Hakuaikaa on 1.3. asti ja valituille ilmoitetaan 31.3. mennessä.

Tiistaina 5. maaliskuuta järjestetään Raumalla tilaisuus, jossa on tarjolla tietoa aurinkoenergian hyödyntämisestä pientaloissa.

Katkovahti on palvelu, joka lähettää automaattisesti tekstiviestillä tiedon asiakkaan käyttöpaikan yli viiden minuutin sähkökatkosta ja sen päättymisestä.

Käynti asiakaspalvelupisteeseen tapahtuu maanantaista 14.1. lähtien normaalisti pääovesta.