Turvallinen sähköjen kytkentä varmistetaan jatkossa tekstiviestillä
Mitä tulee tietää?
1. Rauman Energia laittaa asiakkaalle tekstiviestin muutto- ja perintätilanteissa. Sähköt kytketään käyttöpaikalle, kun asiakas on varmistanut turvallisuuden ja vastannut viestiin ohjeen mukaan.
2. Asiakkaalla on mahdollisuus vastata viestiin ohjeiden mukaisesti neljän vuorokauden ajan. Mikäli asiakas ei vastaa viestiin kolmen päivän kuluessa, lähetetään hänelle huomautusviesti. Jos asiakas jättää vastaamatta viesteihin, asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, jotta sähköt saadaan kytkettyä.
3. Asiakkaan tulee olla yhteydessä hyvissä ajoin ennen muuttopäivää valitsemaansa sähkönmyyntiyhtiöön, jonka kautta sähköverkkoyhtiö saa tiedon tulevasta sähköjen kytkennästä.
4. Perintätilanteessa kytkentätekstiviesti lähtee asiakkaalle, kun erääntyneet maksut ovat kirjautuneet maksetuiksi.
5. Sähkösopimusta tehdessä on hyvin tärkeää, että asiakkaan tiedot ovat oikein. Omat asiakastiedot pystyy helposti tarkistamaan Oiva Onlinesta.
Pidempi tiedote aiheesta kuvan jälkeen.
Rauman Energia varmistaa asiakkaalta turvallisen sähköjen kytkennän jatkossa tekstiviestillä. Asiakkaalle lähetetään tekstiviesti muutto- ja perintätilanteissa. Viestissä pyydetään varmistamaan, ettei kohteessa ole päällä sähkölaitteita, jotka voisivat aiheuttaa tulipalon tai sähköiskun vaaran. Sähköt kytketään käyttöpaikalle, kun asiakas on varmistanut turvallisuuden ja vastannut viestiin ohjeen mukaan.
Kytkemistekstiviesti voimassa neljä vuorokautta
Asiakkaalla on mahdollisuus vastata viestiin ohjeiden mukaisesti neljän vuorokauden ajan. Mikäli asiakas ei vastaa viestiin kolmen päivän kuluessa, lähetetään hänelle huomautusviesti.
Jos asiakas jättää vastaamatta viesteihin, asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, jotta sähköt saadaan kytkettyä. Käyttöpaikoissa, joissa ei ole etäkytkettävää sähkömittaria, tekstiviestin sijaan asiakaspalvelumme soittaa asiakkaalle sopimuksen alkamispäivänä varmistaakseen sähköturvallisen kytkennän.
Käytäntö parantaa turvallisuutta ja vähentää sähköjen kytkentään liittyviä riskejä.
Sähköjen kytkeminen edellyttää voimassa olevaa sopimusta
Sähköjen kytkeytyminen edellyttää voimassa olevaa sopimusta sähkön käyttöpaikalla. Sähkönjakelu ei voi alkaa, mikäli sähkösopimusta ei ole tehty. Asiakkaan tulee olla yhteydessä hyvissä ajoin ennen muuttopäivää valitsemaansa sähkönmyyntiyhtiöön, jonka kautta sähköverkkoyhtiö saa tiedon tulevasta sähköjen kytkennästä. Järjestelmä lähettää kytkentää koskevan tekstiviestin, mikäli sähköt eivät ole käyttöpaikassa päällä jo valmiiksi sopimuksen alkaessa. Tekstiviesti sähköjen turvallisesta kytkennästä lähtee samana päivänä, kun sopimus alkaa.
Perintätilanteessa kytkentätekstiviesti lähtee asiakkaalle, kun erääntyneet maksut ovat kirjautuneet maksetuiksi. Otathan perintätilanteessa yhteyttä kumppaniimme Lowelliin, mistä saat tietoosi erääntyneet maksut ja miten tilanteessa edetään. Lowellin asiakaspalvelu on avoinna ma–pe klo 8–18. (02 2700 390 / laskutus@lowell.com)
Asiakastiedot ajantasalle
Sähkösopimusta tehdessä on hyvin tärkeää, että asiakkaan tiedot ovat oikein. Omat asiakastiedot pystyy helposti tarkistamaan Rauman Energian, Vakka-Suomen Voiman ja Omavoiman yhteisestä sähköisen asioinnin palvelusta Oiva Onlinesta.