Sähkölaskun riveillä muutoksia

Sähkölasku, Lännen Omavoima
Sähkölaskuihin on tullut pieniä muutoksia syksyn 2020 aikana.

Lännen Omavoiman, Rauman Energia Sähköverkon ja Vakka-Suomen Voiman sähkölaskuihin on tullut muutoksia, jotka ovat näkyneet asiakkaiden laskuilla ensimmäisen kerran marraskuun alussa.

Sähkön siirron termi on nykyään verkkopalvelumaksu. Palvelu on sama tuttu kuin ennenkin, vain nimikäytäntö on muuttunut. Verkkopalvelusta vastaavat Rauman Energia Sähköverkko Oy ja Vakka-Suomen Voima Oy. Lisäksi sähköveron osuus löytyy nyt selkeämmin eriteltynä laskun etusivulta.

Mikäli asiakas on Lännen Omavoiman sähkön myynnin asiakas, asiakas saa yhden laskun, jossa on mukana verkkopalvelumaksu ja sähkövero sekä sähkön myynnin osuus sisältäen perusmaksun ja energiamaksun.

Mikäli asiakas ostaa sähkönsä jostain muualta kuin Lännen Omavoimalta, asiakkaalta laskutetaan vain verkkopalvelumaksu ja sähköveron osuus.

Koostimme Lännen Omavoiman sivuille ohjeen, miten sähkölaskua luetaan oikein. Voit avata ohjeen myös pdf:nä alla olevasta linkistä:

Näin luet sähkölaskua oikein

Ajankohtaista

Touko–kesäkuun vaihde toi muutoksia Rauman Energian valokuituliiketoimintaan. Sukkela-valokuitu liittyy osaksi Lounean palvelutarjontaa tehdyn liiketoimintakaupan myötä. Sukkela on jäämässä nimenä historiaan.

Rauman Biovoima toimittaa puuperäisillä polttoaineilla tuotettua prosessihöyryä, kaukolämpöä ja sähköä UPM:n paperitehtaalle ja Rauman Energialle. Voimalaitos tuottaa lähes kaiken raumalaisten tarvitsemasta kaukolämmöstä.

Rauman Energia Sähköverkko investoi tänäkin kesänä merkittävästi sähköverkkoon, josta valtaosa on jo säävarmaa verkkoa. Myös kaukolämmön osalta tehdään investointeja, jotta toimitusvarmuus paranee ja Rauman suosituin lämmitysmuoto tulee yhä useamman saataville.

Maija Männistö tuo Raumaa positiivisesti valtakunnan kartalle. Hän on erinomainen esimerkki siitä, miten omasta mielenkiinnon kohteesta voi rakentaa itselleen uuden ammatin.

Nea Suominen tekee Rauman Energian back office -tiimissä tärkeää työtä, jolla varmistetaan esimerkiksi laskutuksen toimivuus. Lisäksi Nea tapaa ajoittain asiakkaita Kairakadun asiakaspalvelupisteellä.

Kiinnostus energia-alaa kohtaan on kasvanut vuosi vuodelta. Se antaa meille hyvät mahdollisuudet kehittää palveluja asiakkaidemme tarpeiden mukaan ja olla mahdollistamassa vihreää siirtymää.

Asiakaspalvelupiste Kairakadulla palvelee heinäkuussa vain ajanvarauksella. Puhelinasiakaspalvelu palvelee kesä-heinäkuussa arkisin kello 8-16.

Liiketoimintakauppa vahvistaa Lounean jo ennestään vahvaa asemaa valokuitumarkkinassa ja tuo kotimaisen Lounean palvelut saataville tuhansille omakoti- ja taloyhtiöasunnoille Rauman alueella.