Rauman Energia Sähköverkon asiakastyytyväisyys on noussut merkittävästi
Asiakastyytyväisyyteen on osaltaan varmasti vaikuttanut, että sähkönsiirron hintamme on vuoden 2013 tasolla. Edullisuus ja häiriöttömyys ovat tärkeimmät asiakkaiden odotuksista.
Energiateollisuus ry:n teettämän asiakastutkimuksen tuloksista ilmenee, että tyytyväisyys energiayhtiöitä kohtaan on nousussa. Näin myös Raumalla, jossa Rauman Energia Sähköverkko Oy:n asiakastyytyväisyys on noussut merkittävästi. Yhtiö saavutti tutkimuksessa ykkössijan sähkönsiirtoyhtiöiden osalta.
– Olemme erittäin tyytyväisiä, että pitkäjänteinen ja laadukas työ huomioidaan myös asiakasrajapinnassa. Olemme strategiamme mukaisesti pitäneet kiinni siitä, että raumalainen arki sujuu ja hinnoittelu on edullista, Rauman Energia Sähköverkko Oy:n verkkojohtaja Marko Silokoski sanoo.
Raumalaisen arjen sujuvuus on taattu aktiivisella maakaapeloinnilla, jota Rauman Energia Sähköverkko on tehnyt jo pitkään. Tämä on mahdollistanut edullisen hintatason eikä sähkönsiirron hinnan nostopaineita ole näkyvissä.
– Asiakastyytyväisyyteen on osaltaan varmasti vaikuttanut, että sähkönsiirron hintamme on vuoden 2013 tasolla. Edullisuus ja häiriöttömyys ovat tärkeimmät asiakkaiden odotuksista, Silokoski sanoo.
Tutkimuksen mukaan verkkopalveluyhtiöiden asiakkaiden keskuudessa oltiin hyvin tyytyväisiä palvelun ystävällisyyteen ja sovittujen asioiden hoitamiseen. Rauman Energia Sähköverkko Oy:n osalta tulos oli 4,44, kun kaikkien yhtiöiden keskiarvo oli 4,17 asteikolla 1-5.
Tutkimuksen toteutti Innolink Oy yhteistyössä Adato Energia Oy:n kanssa.