Rauman Energia Sähköverkon asiakastyytyväisyys on noussut merkittävästi

Rauman Energia Sähköverkko Oy
Rauman Energia Sähköverkko Oy:n asiakastyytyväisyys on erinomaisella tasolla. (Kuva: Elmeri Elo)

Asiakastyytyväisyyteen on osaltaan varmasti vaikuttanut, että sähkönsiirron hintamme on vuoden 2013 tasolla. Edullisuus ja häiriöttömyys ovat tärkeimmät asiakkaiden odotuksista.

Energiateollisuus ry:n teettämän asiakastutkimuksen tuloksista ilmenee, että tyytyväisyys energiayhtiöitä kohtaan on nousussa. Näin myös Raumalla, jossa Rauman Energia Sähköverkko Oy:n asiakastyytyväisyys on noussut merkittävästi. Yhtiö saavutti tutkimuksessa ykkössijan sähkönsiirtoyhtiöiden osalta.

– Olemme erittäin tyytyväisiä, että pitkäjänteinen ja laadukas työ huomioidaan myös asiakasrajapinnassa. Olemme strategiamme mukaisesti pitäneet kiinni siitä, että raumalainen arki sujuu ja hinnoittelu on edullista, Rauman Energia Sähköverkko Oy:n verkkojohtaja Marko Silokoski sanoo.

Raumalaisen arjen sujuvuus on taattu aktiivisella maakaapeloinnilla, jota Rauman Energia Sähköverkko on tehnyt jo pitkään. Tämä on mahdollistanut edullisen hintatason eikä sähkönsiirron hinnan nostopaineita ole näkyvissä.

– Asiakastyytyväisyyteen on osaltaan varmasti vaikuttanut, että sähkönsiirron hintamme on vuoden 2013 tasolla. Edullisuus ja häiriöttömyys ovat tärkeimmät asiakkaiden odotuksista, Silokoski sanoo.

Tutkimuksen mukaan verkkopalveluyhtiöiden asiakkaiden keskuudessa oltiin hyvin tyytyväisiä palvelun ystävällisyyteen ja sovittujen asioiden hoitamiseen. Rauman Energia Sähköverkko Oy:n osalta tulos oli 4,44, kun kaikkien yhtiöiden keskiarvo oli 4,17 asteikolla 1-5.

Tutkimuksen toteutti Innolink Oy yhteistyössä Adato Energia Oy:n kanssa.

Ajankohtaista

Sjöroosien kodin liittäminen Rauman Energian kaukolämpöön toteutettiin loppusyksystä 2023. Kaukolämpöliittymä tilattiin avaimet käteen -periaatteena siten, että liittymän lisäksi toimitukseen kuului asiakkaan omaan kiinteistöön sijoitettava laitteisto.

Rauman Energia vaihtaa kaukolämmön mittareita kuluvan vuoden aikana koko kaukolämpöverkon alueella.

Kairakadun asiakaspalvelupiste on vuoden 2025 alusta lähtien auki ajanvarauksella. Näin varmistamme sujuvan palvelun ja palvelutilanteen yksityisyyden. Lue lisää vaihtoehtoisista asiakaspalvelukanavista.

Rauman Energian kaukolämpötyöt Syväraumankadun ja Rauhankadun risteyksessä jatkuvat tiistaina 7.1.2025.

Pallo-Iirot tekee Rauman seudulla laajaa, hyvää ja arvokasta työtä eri-ikäisten ihmisten liikuttamiseksi. Iirolandia on poikkeuksellisen hieno konsepti.

Oiva Online on Rauman Energian sähköisen asioinnin palvelu, jonka kautta voit hoitaa energia-asiat helposti ja turvallisesti tunnistautuneena. Palvelusta löydät myös tarkkaa tietoa energiankulutuksestasi.

Asiakkuusinsinööri Sofia Siivosen työpäivät koostuvat monipuolisesti erilaisista töistä ja asiakaskohtaamisista. Pääasiassa hän myy tuotteita ja palveluita taloyhtöille ja yrityksille.

Viides Lumen-valotaidetapahtuma järjestetään tammikuun puolivälissä 2025. Taideagentti Annukka Ketola tuottaa tapahtumaa nyt kolmatta kertaa ja Rauman Energia on pääsponsorina jo viidettä kertaa.