Rauman Energia Sähköverkon asiakastyytyväisyys on noussut merkittävästi

Rauman Energia Sähköverkko Oy
Rauman Energia Sähköverkko Oy:n asiakastyytyväisyys on erinomaisella tasolla. (Kuva: Elmeri Elo)

Asiakastyytyväisyyteen on osaltaan varmasti vaikuttanut, että sähkönsiirron hintamme on vuoden 2013 tasolla. Edullisuus ja häiriöttömyys ovat tärkeimmät asiakkaiden odotuksista.

Energiateollisuus ry:n teettämän asiakastutkimuksen tuloksista ilmenee, että tyytyväisyys energiayhtiöitä kohtaan on nousussa. Näin myös Raumalla, jossa Rauman Energia Sähköverkko Oy:n asiakastyytyväisyys on noussut merkittävästi. Yhtiö saavutti tutkimuksessa ykkössijan sähkönsiirtoyhtiöiden osalta.

– Olemme erittäin tyytyväisiä, että pitkäjänteinen ja laadukas työ huomioidaan myös asiakasrajapinnassa. Olemme strategiamme mukaisesti pitäneet kiinni siitä, että raumalainen arki sujuu ja hinnoittelu on edullista, Rauman Energia Sähköverkko Oy:n verkkojohtaja Marko Silokoski sanoo.

Raumalaisen arjen sujuvuus on taattu aktiivisella maakaapeloinnilla, jota Rauman Energia Sähköverkko on tehnyt jo pitkään. Tämä on mahdollistanut edullisen hintatason eikä sähkönsiirron hinnan nostopaineita ole näkyvissä.

– Asiakastyytyväisyyteen on osaltaan varmasti vaikuttanut, että sähkönsiirron hintamme on vuoden 2013 tasolla. Edullisuus ja häiriöttömyys ovat tärkeimmät asiakkaiden odotuksista, Silokoski sanoo.

Tutkimuksen mukaan verkkopalveluyhtiöiden asiakkaiden keskuudessa oltiin hyvin tyytyväisiä palvelun ystävällisyyteen ja sovittujen asioiden hoitamiseen. Rauman Energia Sähköverkko Oy:n osalta tulos oli 4,44, kun kaikkien yhtiöiden keskiarvo oli 4,17 asteikolla 1-5.

Tutkimuksen toteutti Innolink Oy yhteistyössä Adato Energia Oy:n kanssa.

Ajankohtaista

Rauman Energia -konsernin liikevaihto vuonna 2024 oli 36,4 miljoonaa euroa, josta liikevoittoa kertyi 4,4 miljoonaa euroa. Tilikauden voitto oli 2,4 miljoonaa euroa.

Rauman Energia Sähköverkko järjesti talvella koulutuspäivän, jossa harjoiteltiin puiden poistamista sähkölinjoilta. Koulutukseen osallistui reilut parikymmentä henkilöä, oman väen lisäksi Vertekin asentajia.

Asiakkuus- ja kehityspäällikkö Sami Seikolan työssä korostuu asiakaskokemuksen ylläpitäminen monella eri tavalla. Päällimmäisenä tehtävänä on varmistaa, että asiakkaat saavat erinomaista palvelua.

Lukko-säätiön avustukset mahdollistavat monen lapsen ja nuoren urheiluharrastuksen jatkamisen. Säätiö antoi 450 000 euroa uuteen jääpuistoon, joka innostaa iloiseen liikuntaan.

Ei sentään aivan viimeinen, mutta ei niitä ilmajohtoja enää juurikaan Raumalla näe. Peräti 98 prosenttia Rauman Energia Sähköverkon asiakkaista on säävarman sähköverkon piirissä.

Meillä on hahmotelmat tulevaisuuden verkosta kymmenisen vuotta eteenpäin. Tällä hetkellä pohdinnassa on miten pohjoisen saariston 20 kilovoltin ilmajohtoverkko tulevaisuudessa saneerataan.

Viestissä pyydetään varmistamaan, ettei kohteessa ole päällä sähkölaitteita, jotka voisivat aiheuttaa tulipalon tai sähköiskun vaaran. Sähköt kytketään käyttöpaikalle, kun asiakas on varmistanut turvallisuuden ja vastannut viestiin ohjeen mukaan.

Tarjoamme sinulle vakituisen työsuhteen mukavassa ja joustavassa työyhteisössä, mielenkiintoiset työtehtävät, joiden kehittämiseen pystyt itse omalla motivaatiollasi vaikuttamaan.