Rauman Energia Sähköverkon asiakastyytyväisyys on noussut merkittävästi

Rauman Energia Sähköverkko Oy
Rauman Energia Sähköverkko Oy:n asiakastyytyväisyys on erinomaisella tasolla. (Kuva: Elmeri Elo)

Asiakastyytyväisyyteen on osaltaan varmasti vaikuttanut, että sähkönsiirron hintamme on vuoden 2013 tasolla. Edullisuus ja häiriöttömyys ovat tärkeimmät asiakkaiden odotuksista.

Energiateollisuus ry:n teettämän asiakastutkimuksen tuloksista ilmenee, että tyytyväisyys energiayhtiöitä kohtaan on nousussa. Näin myös Raumalla, jossa Rauman Energia Sähköverkko Oy:n asiakastyytyväisyys on noussut merkittävästi. Yhtiö saavutti tutkimuksessa ykkössijan sähkönsiirtoyhtiöiden osalta.

– Olemme erittäin tyytyväisiä, että pitkäjänteinen ja laadukas työ huomioidaan myös asiakasrajapinnassa. Olemme strategiamme mukaisesti pitäneet kiinni siitä, että raumalainen arki sujuu ja hinnoittelu on edullista, Rauman Energia Sähköverkko Oy:n verkkojohtaja Marko Silokoski sanoo.

Raumalaisen arjen sujuvuus on taattu aktiivisella maakaapeloinnilla, jota Rauman Energia Sähköverkko on tehnyt jo pitkään. Tämä on mahdollistanut edullisen hintatason eikä sähkönsiirron hinnan nostopaineita ole näkyvissä.

– Asiakastyytyväisyyteen on osaltaan varmasti vaikuttanut, että sähkönsiirron hintamme on vuoden 2013 tasolla. Edullisuus ja häiriöttömyys ovat tärkeimmät asiakkaiden odotuksista, Silokoski sanoo.

Tutkimuksen mukaan verkkopalveluyhtiöiden asiakkaiden keskuudessa oltiin hyvin tyytyväisiä palvelun ystävällisyyteen ja sovittujen asioiden hoitamiseen. Rauman Energia Sähköverkko Oy:n osalta tulos oli 4,44, kun kaikkien yhtiöiden keskiarvo oli 4,17 asteikolla 1-5.

Tutkimuksen toteutti Innolink Oy yhteistyössä Adato Energia Oy:n kanssa.

Ajankohtaista

Rauman Biovoima toimittaa puuperäisillä polttoaineilla tuotettua prosessihöyryä, kaukolämpöä ja sähköä UPM:n paperitehtaalle ja Rauman Energialle. Voimalaitos tuottaa lähes kaiken raumalaisten tarvitsemasta kaukolämmöstä.

Rauman Energia Sähköverkko investoi tänäkin kesänä merkittävästi sähköverkkoon, josta valtaosa on jo säävarmaa verkkoa. Myös kaukolämmön osalta tehdään investointeja, jotta toimitusvarmuus paranee ja Rauman suosituin lämmitysmuoto tulee yhä useamman saataville.

Maija Männistö tuo Raumaa positiivisesti valtakunnan kartalle. Hän on erinomainen esimerkki siitä, miten omasta mielenkiinnon kohteesta voi rakentaa itselleen uuden ammatin.

Nea Suominen tekee Rauman Energian back office -tiimissä tärkeää työtä, jolla varmistetaan esimerkiksi laskutuksen toimivuus. Lisäksi Nea tapaa ajoittain asiakkaita Kairakadun asiakaspalvelupisteellä.

Kiinnostus energia-alaa kohtaan on kasvanut vuosi vuodelta. Se antaa meille hyvät mahdollisuudet kehittää palveluja asiakkaidemme tarpeiden mukaan ja olla mahdollistamassa vihreää siirtymää.

Asiakaspalvelupiste Kairakadulla palvelee heinäkuussa vain ajanvarauksella. Puhelinasiakaspalvelu palvelee kesä-heinäkuussa arkisin kello 8-16.

Liiketoimintakauppa vahvistaa Lounean jo ennestään vahvaa asemaa valokuitumarkkinassa ja tuo kotimaisen Lounean palvelut saataville tuhansille omakoti- ja taloyhtiöasunnoille Rauman alueella.

Rauman Energia Sähköverkon Aittakarin puistomuuntamo sai toukokuussa aivan uuden ilmeen, kun seinät putsattiin ja niihin maalattiin Taivaan juuret -niminen seinämaalaus.