Rauman Energia Sähköverkko alentaa verkkopalvelumaksuja talven aikana

Rauman Energia Sähköverkko Oy alentaa verkkopalvelumaksuja tulevana talvena, mikä näkyy asiakkaiden verkkopalvelulaskuissa merkittävästi.

Verkkopalvelumaksuun kohdistuvan hintojen alennuksen taustalla on kantaverkkoyhtiö Fingridin keskiviikkona tiedottama ilmoitus, jonka mukaan kantaverkkomaksuja jätetään perimättä jakeluverkkoyhtiöiltä tulevina kuukausina. Rauman Energia Sähköverkko on päättänyt, että Fingridin päätöksestä saatava hyöty siirretään suoraan asiakkaiden hyväksi.

– Nyt tuli hyvä mahdollisuus auttaa asiakkaitamme tässä poikkeuksellisessa energiatilanteessa. Halusimme reagoida tähän välittömästi ja olla osaltamme auttamassa asiakkaitamme erityisesti taloudellisesti haastavan talven ajalla, Rauman Energia Sähköverkon toimitusjohtaja Marko Haapala sanoo.

Rauman Energia Sähköverkko alentaa verkkopalvelumaksua sähkön siirron osalta ainakin joulu-helmikuun ajalla. Tämän hetken arvion mukaan alennus voi olla jopa noin 50 prosenttia. Verkkopalvelumaksuun sisältyvä perusmaksu ja sähkövero pysyvät ennallaan.

– Kohdistamalla alennus verkkopalvelumaksun sähkön siirron osuuteen se vaikuttaa tasapuolisesti kaikkiin asiakkaisiimme sähkön käytön mukaan juuri silloin, kun talven sähkölaskut ovat korkeimmillaan. Fingridin tulevista päätöksistä riippuen on mahdollista, että alennusta voitaisiin antaa vielä helmikuun jälkeenkin, Haapala toteaa.

Taustaa:

Ajankohtaista

Touko–kesäkuun vaihde toi muutoksia Rauman Energian valokuituliiketoimintaan. Sukkela-valokuitu liittyy osaksi Lounean palvelutarjontaa tehdyn liiketoimintakaupan myötä. Sukkela on jäämässä nimenä historiaan.

Rauman Biovoima toimittaa puuperäisillä polttoaineilla tuotettua prosessihöyryä, kaukolämpöä ja sähköä UPM:n paperitehtaalle ja Rauman Energialle. Voimalaitos tuottaa lähes kaiken raumalaisten tarvitsemasta kaukolämmöstä.

Rauman Energia Sähköverkko investoi tänäkin kesänä merkittävästi sähköverkkoon, josta valtaosa on jo säävarmaa verkkoa. Myös kaukolämmön osalta tehdään investointeja, jotta toimitusvarmuus paranee ja Rauman suosituin lämmitysmuoto tulee yhä useamman saataville.

Maija Männistö tuo Raumaa positiivisesti valtakunnan kartalle. Hän on erinomainen esimerkki siitä, miten omasta mielenkiinnon kohteesta voi rakentaa itselleen uuden ammatin.

Nea Suominen tekee Rauman Energian back office -tiimissä tärkeää työtä, jolla varmistetaan esimerkiksi laskutuksen toimivuus. Lisäksi Nea tapaa ajoittain asiakkaita Kairakadun asiakaspalvelupisteellä.

Kiinnostus energia-alaa kohtaan on kasvanut vuosi vuodelta. Se antaa meille hyvät mahdollisuudet kehittää palveluja asiakkaidemme tarpeiden mukaan ja olla mahdollistamassa vihreää siirtymää.

Asiakaspalvelupiste Kairakadulla palvelee heinäkuussa vain ajanvarauksella. Puhelinasiakaspalvelu palvelee kesä-heinäkuussa arkisin kello 8-16.

Liiketoimintakauppa vahvistaa Lounean jo ennestään vahvaa asemaa valokuitumarkkinassa ja tuo kotimaisen Lounean palvelut saataville tuhansille omakoti- ja taloyhtiöasunnoille Rauman alueella.