Osalla Omavoiman asiakkaista virhe elokuun sähkölaskulla

Omavoiman elokuun sähkölaskuille on valitettavasti päässyt mukaan pieni virhe. Virheellisten laskujen määrä on noin 6000 ja virheellisissä laskuissa poikkeama koskee joko 22.8. tai 23.8. laskutettua energian määrää. Asiakkaiden saamilla verkkopalvelulaskuilla elokuussa kulutetun energian määrä on ollut oikein, mutta Omavoiman sähkömyyntilaskulta energiankokonaismäärä on ollut tietojärjestelmävirheen vuoksi liian pieni. Pahoittelemme virheen aiheuttamaa hämmennystä.

Omavoima ei laskuta puuttuvaa energian määrää asiakkailta jälkikäteen. Omavoima myöntää virheellisesti laskutetuille asiakkaille alennusta elokuun osalta eli virhe lasketaan asiakkaiden eduksi. Edun saaminen ei vaadi asiakkailta mitään toimenpiteitä tai yhteydenottoa.

Mitä, missä, miksi ja miten tästä eteenpäin?

  • virheellisten laskujen kokonaismäärä n. 6000 kpl
  • Omavoiman sähkönmyyntilaskulla veloitettu liian vähän energiaa
  • Rauman Energia Sähköverkon verkkopalvelulaskuilla laskutetun siirtomaksun määrä on ollut oikein
  • virhe on koskenut asiakaskohtaisesti joko 22.8. tai 23.8. kulutusta
  • Omavoima antaa erotuksen verran hyvitystä, eli Omavoima ei veloita puuttuvaa energiamäärää jälkikäteen
  • hyvityksen saaminen ei edellytä asiakkaalta toimenpiteitä tai yhteydenottoa
  • Omavoima on tehnyt korjaavia toimenpiteitä tietojärjestelmiin, jotta vastaavalta virheeltä vältytään jatkossa

Omavoiman uutinen aiheesta

Ajankohtaista

Touko–kesäkuun vaihde toi muutoksia Rauman Energian valokuituliiketoimintaan. Sukkela-valokuitu liittyy osaksi Lounean palvelutarjontaa tehdyn liiketoimintakaupan myötä. Sukkela on jäämässä nimenä historiaan.

Rauman Biovoima toimittaa puuperäisillä polttoaineilla tuotettua prosessihöyryä, kaukolämpöä ja sähköä UPM:n paperitehtaalle ja Rauman Energialle. Voimalaitos tuottaa lähes kaiken raumalaisten tarvitsemasta kaukolämmöstä.

Rauman Energia Sähköverkko investoi tänäkin kesänä merkittävästi sähköverkkoon, josta valtaosa on jo säävarmaa verkkoa. Myös kaukolämmön osalta tehdään investointeja, jotta toimitusvarmuus paranee ja Rauman suosituin lämmitysmuoto tulee yhä useamman saataville.

Maija Männistö tuo Raumaa positiivisesti valtakunnan kartalle. Hän on erinomainen esimerkki siitä, miten omasta mielenkiinnon kohteesta voi rakentaa itselleen uuden ammatin.

Nea Suominen tekee Rauman Energian back office -tiimissä tärkeää työtä, jolla varmistetaan esimerkiksi laskutuksen toimivuus. Lisäksi Nea tapaa ajoittain asiakkaita Kairakadun asiakaspalvelupisteellä.

Kiinnostus energia-alaa kohtaan on kasvanut vuosi vuodelta. Se antaa meille hyvät mahdollisuudet kehittää palveluja asiakkaidemme tarpeiden mukaan ja olla mahdollistamassa vihreää siirtymää.

Asiakaspalvelupiste Kairakadulla palvelee heinäkuussa vain ajanvarauksella. Puhelinasiakaspalvelu palvelee kesä-heinäkuussa arkisin kello 8-16.

Liiketoimintakauppa vahvistaa Lounean jo ennestään vahvaa asemaa valokuitumarkkinassa ja tuo kotimaisen Lounean palvelut saataville tuhansille omakoti- ja taloyhtiöasunnoille Rauman alueella.