Maanantaina 23. tammikuuta vietetään Sähkön päivää

Sähkön tärkeys korostuu Suomen kaltaisessa maassa, jossa on pitkä, pimeä ja kylmä talvi. Maamme sähköala tuottajista urakoitsijoihin juhlistaa maanantaina 23. tammikuuta pohjoismaista Sähkön päivää. Sen tarkoituksena on nostaa esiin sähkön merkitys hyvinvointimme keskeisenä tekijänä niin nyt kuin tulevaisuuden energiaratkaisujen valossa.

Sähkön merkitys korostuu Suomessa erityisesti keskellä talvea, kun päivänvaloa on vähän ja pakkasasteita paljon. Sähkön avulla suoriudumme nykyisin työ- ja kotiaskareista huomattavasti aikaisempaa nopeammin ja helpommin. Yhteydenpito läheisiin nykyaikaisilla viestintävälineillä on sähkön helpon ja edullisen saatavuuden ansiota. Sujuvamman arjen lisäksi elämme sähkön ansiosta pidempään: sairaanhoito perustuu pitkälti sähköisiin laitteisiin.

Sähköalan järjestöt käynnistävät #Sähkönpäivä-hyväntekeväisyyskampanjan, joka toteutetaan sosiaalisessa mediassa. Facebookiin, Twitteriin tai Instagramiin ladatuista sähkön tuomaa arkista hyvinvointia esittävistä kuvista lahjoitetaan jokaisesta 3 euroa Pelastakaa Lapset ry:n Eväitä Elämälle -kampanjalle aina 10 000 euroon asti. Kuvat tulee postata viikon 4 aikana julkisina someen aihetunnisteilla #Sähkönpäivä ja #hyvinvointiasähköllä.

Ajankohtaista

Touko–kesäkuun vaihde toi muutoksia Rauman Energian valokuituliiketoimintaan. Sukkela-valokuitu liittyy osaksi Lounean palvelutarjontaa tehdyn liiketoimintakaupan myötä. Sukkela on jäämässä nimenä historiaan.

Rauman Biovoima toimittaa puuperäisillä polttoaineilla tuotettua prosessihöyryä, kaukolämpöä ja sähköä UPM:n paperitehtaalle ja Rauman Energialle. Voimalaitos tuottaa lähes kaiken raumalaisten tarvitsemasta kaukolämmöstä.

Rauman Energia Sähköverkko investoi tänäkin kesänä merkittävästi sähköverkkoon, josta valtaosa on jo säävarmaa verkkoa. Myös kaukolämmön osalta tehdään investointeja, jotta toimitusvarmuus paranee ja Rauman suosituin lämmitysmuoto tulee yhä useamman saataville.

Maija Männistö tuo Raumaa positiivisesti valtakunnan kartalle. Hän on erinomainen esimerkki siitä, miten omasta mielenkiinnon kohteesta voi rakentaa itselleen uuden ammatin.

Nea Suominen tekee Rauman Energian back office -tiimissä tärkeää työtä, jolla varmistetaan esimerkiksi laskutuksen toimivuus. Lisäksi Nea tapaa ajoittain asiakkaita Kairakadun asiakaspalvelupisteellä.

Kiinnostus energia-alaa kohtaan on kasvanut vuosi vuodelta. Se antaa meille hyvät mahdollisuudet kehittää palveluja asiakkaidemme tarpeiden mukaan ja olla mahdollistamassa vihreää siirtymää.

Asiakaspalvelupiste Kairakadulla palvelee heinäkuussa vain ajanvarauksella. Puhelinasiakaspalvelu palvelee kesä-heinäkuussa arkisin kello 8-16.

Liiketoimintakauppa vahvistaa Lounean jo ennestään vahvaa asemaa valokuitumarkkinassa ja tuo kotimaisen Lounean palvelut saataville tuhansille omakoti- ja taloyhtiöasunnoille Rauman alueella.