Kulissien takana: Päiväni asiakkuus- ja kehityspäällikkönä

Asiakkuus- ja kehityspäällikkö Sami Seikolan työssä korostuu asiakaskokemuksen ylläpitäminen monella eri tavalla. Päällimmäisenä tehtävänä on varmistaa, että asiakkaat saavat erinomaista palvelua.

SAMI SEIKOLA

  • Syntynyt 1986 Laitilassa, asuu nykyään Raumalla
  • Työ: asiakkuus- ja kehityspäällikkö
  • Perhe: vaimo, 7-vuotias poika, 4-vuotias tytär ja kaksi koiraa
  • Harrastukset: aktiviteetit perheen kanssa, lukeminen, ulkoilu, musiikki

Mitä toimenkuvaasi kuuluu?

Asiakkuus- ja kehityspäällikkönä teen töitä asiakaskokemuksen sekä yhtiön sisäisen laadun eteen. Asiakasnäkökulma korostuu markkinoinnin ja viestinnän tekemisessä, palveluiden kehittämisessä sekä asiakastilaisuuksien järjestämisessä. Pyrin osaltani vaikuttamaan siihen, että asiakkaamme saavat meiltä erinomaista palvelua. Sisäisen laadun näkökulmasta edistän jatkuvaa toiminnan parantamista, raportointia ja osallistun erilaisiin kehitystehtäviin. Haluamme kertoa vastuullisesta toiminnastamme, joten teen myös hiilijalanjälkilaskentaa ja vastuullisuusraportointia.

Työn parhaat puolet?

Rauman Energian kokoisessa energiayhtiössä on paljon erilaista tekemistä ja itse pääsen osallistumaan monenlaiseen tekemiseen laajasti liiketoiminnoissamme. Tämä on mielestäni oman työni paras puoli: työ on monipuolista ja kiinnostavaa tekemistä löytyy jokaiselle päivälle. Energia-ala muuttuu kovaa vauhtia ja pääsemme kehittymään sen mukana koko henkilöstön voimin. Tällöin meille syntyy mahdollisuuksia tarjota asiakkaillemme entistä parempia palveluita.

Ikimuistoisin hetki?

Yksittäisinä hetkinä kahden ja puolen vuoden ajaltani Rauman Energian palveluksessa tulee mieleen erityisesti onnistuneet asiakastilaisuudet ja mukavat asiakaskohtaamiset. Asiakkaita on aina kiva auttaa ja raumalaisillehan täällä työtä tehdään. Yleisesti ottaen innostavaa on ollut myös huomata, että tänä vuonna 125 vuotta täyttävä kaupunkiomisteinen energiayhtiö on hyvinkin ketterä kehittymään. Meillä on moni asia hyvin edistyksellisessä mallissa laajemminkin vertaillen.

Vapaa-ajalla Sami Seikola ulkoilee ja viettää aikaa perheensä kanssa.

Lue Toimii.-asiakaslehti 1/2025 diginä.

Ajankohtaista

Asiakkuus- ja kehityspäällikkö Sami Seikolan työssä korostuu asiakaskokemuksen ylläpitäminen monella eri tavalla. Päällimmäisenä tehtävänä on varmistaa, että asiakkaat saavat erinomaista palvelua.

Lukko-säätiön avustukset mahdollistavat monen lapsen ja nuoren urheiluharrastuksen jatkamisen. Säätiö antoi 450 000 euroa uuteen jääpuistoon, joka innostaa iloiseen liikuntaan.

Ei sentään aivan viimeinen, mutta ei niitä ilmajohtoja enää juurikaan Raumalla näe. Peräti 98 prosenttia Rauman Energia Sähköverkon asiakkaista on säävarman sähköverkon piirissä.

Meillä on hahmotelmat tulevaisuuden verkosta kymmenisen vuotta eteenpäin. Tällä hetkellä pohdinnassa on miten pohjoisen saariston 20 kilovoltin ilmajohtoverkko tulevaisuudessa saneerataan.

Viestissä pyydetään varmistamaan, ettei kohteessa ole päällä sähkölaitteita, jotka voisivat aiheuttaa tulipalon tai sähköiskun vaaran. Sähköt kytketään käyttöpaikalle, kun asiakas on varmistanut turvallisuuden ja vastannut viestiin ohjeen mukaan.

Tarjoamme sinulle vakituisen työsuhteen mukavassa ja joustavassa työyhteisössä, mielenkiintoiset työtehtävät, joiden kehittämiseen pystyt itse omalla motivaatiollasi vaikuttamaan.

Jakeluverkossamme oli lyhyt vikakeskeytys torstaina kello 9:38. Vika paikallistettiin Pitkäjärven sähköasemalle ja vika koski noin 2500 asiak…

Kesäkuussa 2025 Rauman Energia Sähköverkon asiakkaiden sähkönkulutuksen mittaus siirtyy aiemmasta 60 minuutista 15 minuutin tarkkuuteen. Olemme koonneet artikkeliin useimmin kysyttyjä kysymyksiä aiheesta.