Kaukolämmön hintaan alennuksia Raumalla

Kaukolämmön vuosihuoltosopimus on saanut innostuneen vastaanoton.

Rauman Energia laskee kaukolämmön perusmaksujen hintoja 1.6.2018 alkaen. Hinnanalennus koskee omakotitaloja sekä pieniä rivi- ja kerrostaloja. Perusmaksu alenee omakotitalossa noin 10 prosenttia, mikä tarkoittaa vuositasolla noin 55 euron säästöä.

-Haluamme jatkaa asiakkaidemme tasapuolisempaa kohtelua ja alennamme vahvan talouskasvun sekä alentuneiden tuotantokustannusten ansiosta pienemmän kokoluokan asiakaskantamme perusmaksuja, jotka ovat olleet suhteessa hieman korkeammat kuin isompien asiakkaiden. Alennusten kokonaisvaikutus on noin 130 000 euroa, Rauman Energian kaukolämpöjohtaja Jouni Kartano sanoo.

-Tämän alennuksen myötä voimme ylpeänä sanoa, että kuulumme kaikissa asiakasryhmissä Suomen kymmenen halvimman kaukolämpöyhtiön joukkoon yli 220 yhtiöstä. Lisäksi kaukolämpömme on koko maan vertailussa ympäristöystävällisimmästä päästä, Kartano jatkaa.

Hintamuutoksia myös isommille asiakkaille

Perusmaksun tarkistukset vaikuttavat tapauskohtaisesti myös isomman tilaustehon asiakkaiden maksuihin. Perusmaksun määrittävä tekijä on laskutusvesivirta, ja sen tarkistus tehdään Raumalla jo neljättä kertaa.

-Olemme olleet ensimmäisten yhtiöiden joukossa aloittamassa tarkistustoimintaa. Tarkistuksella varmistetaan asiakkaiden tarpeiden mukainen sekä tasapuolinen perusmaksu. Jokainen asiakas maksaa todellisen huippukulutuksen mukaista perusmaksua, Jouni Kartano selvittää.

Uuden, alan suosituksiin perustuvan määrittelyn ansiosta yli 400 isomman asiakkaan perusmaksu alenee. Asiakaskohtaiset alennukset vaihtelevat vuositasolla sadasta eurosta jopa tuhansiin euroihin. Pienellä osalla asiakkaita perusmaksu myös nousee kasvaneen huippukulutuksen myötä. Muutosten kokonaisvaikutus alentaa kuitenkin perusmaksuja yli 200 000 euroa.

Yli 30 kW tilaustehon omaavat asiakkaat saavat toukokuun aikana postitse kirjeen tarkistuksen tuloksista.

Kaukolämpölaitteiden huoltopalvelulle vauhdikas startti

Rauman Energia on alkuvuoden aikana lanseerannut kaukolämmön vuosihuoltosopimuksen. Palvelun tarkoituksena on varmistaa kiinteistön kaukolämpölaitteiden toimintavarmuus ja kustannustehokas toiminta.

-Pystymme mittaustietojen perusteella analysoimaan laitteiden kustannustehokkuutta sekä käymme vuosittain paikan päällä tekemässä tarkistuksen laitteille. Omistajat saavat palvelun avulla nopeasti tietoa kaukolämpölaitteiden vikaantumisesta sekä kaukolämpölaitteiden mahdollisista tulevista korjaustarpeista, Jouni Kartano kertoo.

Laitteiston ja lämmitysjärjestelmän toimivuus vaikuttaa myös perusmaksuihin, koska mitä paremmin laitteet toimivat sitä vähemmän tarvitaan kaukolämpövettä.

-Vilkas kysyntä uutta palveluamme kohtaan on yllättänyt meidät myönteisesti, Kartano sanoo.

Huoltopalveluun voivat liittyä kaikki asiakkaat. Palvelun hinta veloitetaan kuukausittain kaukolämmön kulutusmaksun yhteydessä.

Lisää paikallisesta kaukolämmöstä ja huoltosopimuksesta: www.raumanenergia.fi/kaukolampo

Ajankohtaista

Touko–kesäkuun vaihde toi muutoksia Rauman Energian valokuituliiketoimintaan. Sukkela-valokuitu liittyy osaksi Lounean palvelutarjontaa tehdyn liiketoimintakaupan myötä. Sukkela on jäämässä nimenä historiaan.

Rauman Biovoima toimittaa puuperäisillä polttoaineilla tuotettua prosessihöyryä, kaukolämpöä ja sähköä UPM:n paperitehtaalle ja Rauman Energialle. Voimalaitos tuottaa lähes kaiken raumalaisten tarvitsemasta kaukolämmöstä.

Rauman Energia Sähköverkko investoi tänäkin kesänä merkittävästi sähköverkkoon, josta valtaosa on jo säävarmaa verkkoa. Myös kaukolämmön osalta tehdään investointeja, jotta toimitusvarmuus paranee ja Rauman suosituin lämmitysmuoto tulee yhä useamman saataville.

Maija Männistö tuo Raumaa positiivisesti valtakunnan kartalle. Hän on erinomainen esimerkki siitä, miten omasta mielenkiinnon kohteesta voi rakentaa itselleen uuden ammatin.

Nea Suominen tekee Rauman Energian back office -tiimissä tärkeää työtä, jolla varmistetaan esimerkiksi laskutuksen toimivuus. Lisäksi Nea tapaa ajoittain asiakkaita Kairakadun asiakaspalvelupisteellä.

Kiinnostus energia-alaa kohtaan on kasvanut vuosi vuodelta. Se antaa meille hyvät mahdollisuudet kehittää palveluja asiakkaidemme tarpeiden mukaan ja olla mahdollistamassa vihreää siirtymää.

Asiakaspalvelupiste Kairakadulla palvelee heinäkuussa vain ajanvarauksella. Puhelinasiakaspalvelu palvelee kesä-heinäkuussa arkisin kello 8-16.

Liiketoimintakauppa vahvistaa Lounean jo ennestään vahvaa asemaa valokuitumarkkinassa ja tuo kotimaisen Lounean palvelut saataville tuhansille omakoti- ja taloyhtiöasunnoille Rauman alueella.