Älä teetä sähkösaneerausta turhaan

Olemme jälleen saaneet asiakkailtamme ihmetteleviä yhteydenottoja ovelta ovelle tapahtuvasta sähkösaneerausten kauppaamisesta. Asiakkaille on tarjottu sähkötarkastusta, jonka lopputulemana on myyty sähkösaneerausta kyseenalaisin perustein. Rauman Energia Sähköverkko ja Vakka-Suomen Voima haluavat kehottaa asiakkaita varovaisuuteen, jos vähänkin herää epäilys toimintatavasta.

Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry tiedotti laajentuneesta ongelmasta 30. elokuuta. Tiedotteen mukaan oven taakse yllättäen ilmestynyt henkilö saattaa esittäytyä sähköurakoitsijaksi tai valtuutetuksi sähkötarkastajaksi, ja haluaa nähdä esimerkiksi kodin sähkökeskuksen. Tuloksena voi olla hintava tarjous sähköistyksen uudistamisesta, jota ei todellisuudessa tarvitsisi välttämättä tehdä lainkaan.

-Sähkökeskuksia, pistorasioita tai muitakaan sähkölaitteistoja ei tarvitse uusia pelkästään muuttuneiden määräysten takia. Kun asennuksia tehtäessä on noudatettu silloisia vaatimuksia, niiden täyttäminen riittää, toteaa STUL:n tekninen johtaja Esa Tiainen tiedotteessa.

Jos epäilykset vilpillisyydestä heräävät, kannattaa tarkistaa tarjotun työn hintataso ja tarpeellisuus ottamalla yhteyttä johonkin paikalliseen sähköurakoitsijaan. Yhteystietoja voi etsiä esimerkiksi STUL:n ylläpitämästä www.löydäsähkömies.fi -palvelusta.

Ajankohtaista

OMA Raportti -palvelun saa helposti käyttöön luomalla uuden käyttäjätunnuksen ja salasanan.

Jatkossa verkkopalvelumaksujen (perusmaksu, sähkönsiirto, sähkövero) ja sähköliittymien laskut maksetaan suoraan Rauman Energia Sähköverkko Oy:n tilille.

"Meillä on merkittävä rooli hyvän raumalaisen arjen takaajana. On tärkeää, että voimme ylpeinä kertoa tekemästämme työstä sen eteen", verkkojohtaja Marko Silokoski linjaa

Energiateollisuus ry:n teettämän tutkimuksen mukaan energiayhtiöiden asiakastyytyväisyys on pysynyt korkealla vuonna 2021. Kaukolämmön osalta tyytyväisimpiä oltiin Rauman Energiaan. Myös Lännen Omavoima sai erinomaisen tuloksen.