Älä teetä sähkösaneerausta turhaan

Olemme jälleen saaneet asiakkailtamme ihmetteleviä yhteydenottoja ovelta ovelle tapahtuvasta sähkösaneerausten kauppaamisesta. Asiakkaille on tarjottu sähkötarkastusta, jonka lopputulemana on myyty sähkösaneerausta kyseenalaisin perustein. Rauman Energia Sähköverkko ja Vakka-Suomen Voima haluavat kehottaa asiakkaita varovaisuuteen, jos vähänkin herää epäilys toimintatavasta.

Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry tiedotti laajentuneesta ongelmasta 30. elokuuta. Tiedotteen mukaan oven taakse yllättäen ilmestynyt henkilö saattaa esittäytyä sähköurakoitsijaksi tai valtuutetuksi sähkötarkastajaksi, ja haluaa nähdä esimerkiksi kodin sähkökeskuksen. Tuloksena voi olla hintava tarjous sähköistyksen uudistamisesta, jota ei todellisuudessa tarvitsisi välttämättä tehdä lainkaan.

-Sähkökeskuksia, pistorasioita tai muitakaan sähkölaitteistoja ei tarvitse uusia pelkästään muuttuneiden määräysten takia. Kun asennuksia tehtäessä on noudatettu silloisia vaatimuksia, niiden täyttäminen riittää, toteaa STUL:n tekninen johtaja Esa Tiainen tiedotteessa.

Jos epäilykset vilpillisyydestä heräävät, kannattaa tarkistaa tarjotun työn hintataso ja tarpeellisuus ottamalla yhteyttä johonkin paikalliseen sähköurakoitsijaan. Yhteystietoja voi etsiä esimerkiksi STUL:n ylläpitämästä www.löydäsähkömies.fi -palvelusta.

Ajankohtaista

Touko–kesäkuun vaihde toi muutoksia Rauman Energian valokuituliiketoimintaan. Sukkela-valokuitu liittyy osaksi Lounean palvelutarjontaa tehdyn liiketoimintakaupan myötä. Sukkela on jäämässä nimenä historiaan.

Rauman Biovoima toimittaa puuperäisillä polttoaineilla tuotettua prosessihöyryä, kaukolämpöä ja sähköä UPM:n paperitehtaalle ja Rauman Energialle. Voimalaitos tuottaa lähes kaiken raumalaisten tarvitsemasta kaukolämmöstä.

Rauman Energia Sähköverkko investoi tänäkin kesänä merkittävästi sähköverkkoon, josta valtaosa on jo säävarmaa verkkoa. Myös kaukolämmön osalta tehdään investointeja, jotta toimitusvarmuus paranee ja Rauman suosituin lämmitysmuoto tulee yhä useamman saataville.

Maija Männistö tuo Raumaa positiivisesti valtakunnan kartalle. Hän on erinomainen esimerkki siitä, miten omasta mielenkiinnon kohteesta voi rakentaa itselleen uuden ammatin.

Nea Suominen tekee Rauman Energian back office -tiimissä tärkeää työtä, jolla varmistetaan esimerkiksi laskutuksen toimivuus. Lisäksi Nea tapaa ajoittain asiakkaita Kairakadun asiakaspalvelupisteellä.

Kiinnostus energia-alaa kohtaan on kasvanut vuosi vuodelta. Se antaa meille hyvät mahdollisuudet kehittää palveluja asiakkaidemme tarpeiden mukaan ja olla mahdollistamassa vihreää siirtymää.

Asiakaspalvelupiste Kairakadulla palvelee heinäkuussa vain ajanvarauksella. Puhelinasiakaspalvelu palvelee kesä-heinäkuussa arkisin kello 8-16.

Liiketoimintakauppa vahvistaa Lounean jo ennestään vahvaa asemaa valokuitumarkkinassa ja tuo kotimaisen Lounean palvelut saataville tuhansille omakoti- ja taloyhtiöasunnoille Rauman alueella.